شناسهٔ خبر: 38273 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خشنودی ها و ناخشنودی های دوساله وزیر ارشاد از زبان سخنگو

نوش آبادی با بیان اینکه فشار، حاشیه سازی و شب نامه نویسی همه از جمله وزیر ارشاد را ناراحت می کند گفت: آقای جنتی معتقد است، فرهنگ و هنر در صورتی به رشد و اعتلا می رسد که انسان ها و افراد متعهد و متخصص عهده دار کار شوند .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال و نیم اخیر از چه مسئله ای خوشنود و ناخوشنود شدند گفت: آقای جنتی شخصیت فرهنگی، سیاسی و اجرایی هستند، سوابق ایشان می گوید در همه عرصه ها که وارد شدند موفق بودند. ایشان چه زمانی که در شورای نظارت صدا و سیما بودند یا زمانی که استاندار، معاون سیاسی وزیر کشور، معاون بین الملل وزارت فرهنگ و حالا هم که وزیر ارشاد هستند در تمام این مقاطع از جامعیت سیاسی، فرهنگی و اجرایی برخوردارند.

نوش آبادی ادامه داد: آقای جنتی مسایل پیرامون را خوب می بینند و به تمام حوزه ها اشراف دارند، ایشان به تمام بخش ها نگاه عمیق، دقیق و خاصی دارند و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز هیچ امری از نگاه ایشان دور نمی ماند.

به گفته سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جنتی هم در بحث فرهنگی و هم در بحث کتاب، اهل قلم و توسعه فرهنگ اسلامی منطبق با معیارهایی که رهبر انقلاب اسلامی تاکید می کنند پایبند است و هم در بحث هنر نگاهی روشن و شفاف دارد.

وی با بیان اینکه وزیر ارشاد دو کار را علاقه مند بودند که انجام دهند و در حال حاضر دارند آنها را به سرانجام می رسانند، عنوان کرد: توسعه عدالت فرهنگی جزو برنامه های ایشان است که به مجلس ارایه دهند و هم جزء اعتقادات شخصی ایشان است، آقای جنتی معتقدند زمانی می توانیم رشد متوازن داشته باشیم که امکانات، تجهیزات، بودجه ها و اعتبارات دستگاه های خود را عادلانه توزیع کنیم و در توزیع عادلانه به بخش های زیرمجموعه و همچنین مناطق کمتر توسعه یافته توجه داشته باشیم.

نوش آبادی اظهار داشت: یکی از خرسندی های وزیر ارشاد این است که توانسته به این هدف جامه عمل بپوشاند و به همه استان ها با نگاه عادلانه و بدون تبعیض توجه کند، در حقیقت جنتی سعی کرده امکانات را به دل استان ها ببرد.

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جنتی تمرکززدایی کرده است، تصریح کرد: زمانی تمام برنامه های هنری در پایتخت بود اما اکنون بسیاری از استان های کشور برای میزبانی برنامه های ملی و حتی بین المللی داوطلب شده اند. استفاده از ظرفیت های استانی در راستای تمرکززدایی اجرا شده و آقای جنتی از این امر خوشحال هستند.

وی با بیان اینکه جنتی به توسعه فرهنگ و هنر کشور با نگاه اسلامی و ایرانی تاکید دارد، گفت: آقای جنتی معتقد است فرهنگ و هنر در صورتی به رشد و اعتلا می رسد که انسان ها و افراد متعهد و متخصص کار را عهده دار شوند و کسانی متصدی کار شوند که متعهد باشند، به کارشان ایمان داشته باشند و هم تخصص داشته باشند.

نوش آبادی در مورد ناخوشنودی های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فشارها، حاشیه سازی ها و شب نامه نویسی ها همه را از جمله آقای جنتی را ناراحت می کند، خیلی کارها در کشور در حال انجام است اما برخی عینک بدبینی زدند و حاضر نیستند عینک خود را عوض می کنند. آقای جنتی از اینکه برخی بنا را سوءظن گذاشتند، ناراحت هستند البته ایشان از انتقاد و نگاه های دلسوزانه خوشحال می شوند اما برخی از نگاه های تخریب گرایانه است نه دلسوزانه.

وی یادآور شد: در برخی دستگاه ها و جریان ها، نهادها و گروه ها قضاوت منصفانه نسبت به اقداماتی که انجام می شود، وجود ندارد و تمام اینها انسان را دلخور می کند.

نوش آبادی با اشاره به اینکه برخی نقدها دلسوزانه نیست، تصریح کرد: برخی نقدها تخطئه گرایانه و همراه با سوءظن، دشمنی و عناد است که ممکن است همه را ناراحت کند از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را.

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برخی از انتقادها قابل پذیرش است، عنوان کرد: وقتی انتقاد از حریم انصاف و اعتدال فاصله گیرد هر کسی را دلخور می کند. خوشبختانه آقای جنتی تحت تاثیر این نقدها قرار نمی گیرند زیرا سعه صدر دارند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم نمی شوند، ایشان شجاعت ورود به عرصه هایی که اعتقاد دارند به نفع نظام است را دارند. آقای جنتی به خاطر فشارها عقب نشینی نمی کند اما مصالح کشور را می بیند و اعلام کرده که سیاست هایش در راستای سیاست های مقام معظم رهبری است.

نظر شما