شناسهٔ خبر: 38294 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی ۵ کتاب در فهرست نهایی جایزه ادبی «ریچل»

سه کتاب داستانی و دو کتاب غیرداستان منتشر نشده برای رقابت بر سر ۱۰ هزار دلار و یک سال مشاوره رایگان برای تکمیل کتاب و انتشار آن، در فهرست جایزه ادبی «ریچل» گاردین استرالیا معرفی شدند.

معرفی 5 کتاب در فهرست نهایی جایزه ادبی «ریچل»

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ جایزه ادبی «ریچل» که در بزرگداشت «مت ریچل»، مدیر پیشین گاردین استرالیا اهدا می‌شود، در فهرست نهایی خود ۵ عنوان را معرفی کرده است.
 
در این فهرست، «جاناتان اوبرین» با کتاب «و» (&)، «برودی لنکستر» با کتاب «به هیچ وجه، باشه خوبه» (No way, OK Fine)، «سالی آبوت» با کتاب «تعطیلی» (Closing Down)، «لیندل کافری» با کتاب «باشگاه اسلحه» (Gun Club) و «النا سویج» با کتاب «به‌جز با خون» (But with Blood) بر سر جایزه ۱۰ هزار دلاری و یک سال مشاوره برای چاپ کتاب از سوی انتشارات «هچت» (Hachette) استرالیا به رقابت خواهند پرداخت.
 
جایزه «ریچل» به کتاب‌هایی تعلق می‌گیرند که هنوز به چاپ نرسیده‌اند؛ از همین روی در فراخوان آن از نویسندگان خواسته شده است تا سه فصل نخست نسخه اصلی دست‌نوشته‌ها و نیز خلاصه کاملی از کتاب به‌علاوه یادداشتی را مبنی بر این‌که با پول جایزه چه خواهند کرد برای هیات داوران ارسال کنند. این جایزه با هدف کشف استعدادهای جدید در نویسندگی و ایجاد زمینه مناسب برای ورود نویسندگان تازه به دنیای ادبیات طراحی شده است.
 
برنده نهایی این جایزه در ۲۹ اکتبر (پنجشنبه، ۷ آبان) طی مراسمی در شهر سیدنی استرالیا معرفی خواهد شد.

نظر شما