شناسهٔ خبر: 38346 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخش‌هایی از فیلم جدید نرگس آبیار انیمیشن می‌شود

فیلم سینمایی ˝نفس˝ به کارگردانی نرگس آبیار این روزها مراحل پایانی تدوینش را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ فیلم تازه نرگس آبیار اول اردیبهشت کلید خورد و در شهرهای زیادی از جمله یزد، هشتگرد، خوجیر، جاده قم و شهر ری جلوی دوربین رفت.

از نکات جالب فیلم تازه نرگس آبیار می‌توان به گریم‌های متفاوت مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها و شبنم مقدمی در آن است. به تازگی تدوینگر فیلم "نفس" تغییر کرده و سجاد پهلوان‌زاده به عنوان جایگزین پیمان خاکسار تدوین این فیلم را به عهده گرفته است. با پایان تدوین قرار است صداگذری زیر نظر آرش قاسمی انجام شود و موسیقی فیلم ساخته شود.

در فیلم "نفس" ۲۵ درصد آن را بخش‌های انیمیشن تشکیل می‌دهد و قرار است حسین جمشیدی گوهری این بخش‌ها را بسازد. این فضای فانتزی "نفس" را نسبت به دو فیلم قبلی نرگس ابیار متمایز می‌کند.

فیلم "نفس" برای نخستین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود و قرار است همزمان با اکران آن رمان "نفس" که توسط نرگس آبیار نوشته شده هم منتشر شود. ابوذر پورمحمدی، محمد حسین قاسمی به همراه شرکت نورتابان که این روزها فیلم محمد رسول الله را روی پرده سینماها دارد تهیه کنندگان فیلم "نفس" هستند.

خلاصه داستان: "نفس" روایتی از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است که همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ (با بازی پانته‌آ پناهی‌ها) در دهه ۵۰ خورشیدی نفس می‌کشند! دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

مهران احمدی، پانته‌آ پناهی‌ها، گلاره عباسی، سیامک صفری، شبنم مقدمی، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خانبابایی و جمشید هاشم پور از جمله بازیگران این فیلم هستند.

آبیار دو سال گذشته با فیلم "شیار ۱۴۳" در جشنواره فیلم فجر خضور داشت که این فیلم در ژانر دفاع مقدس بود و توجه منتقدان را به خود جلب گرد.

نظر شما