شناسهٔ خبر: 38374 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی باید نیازمحور حرکت کند

رئیس سابق پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: این پژوهشکده باید مسائل دانشجویی، خوابگاهی و اساتید را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند نیازمحور حرکت کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین ابراهیم‌‌آبادی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی یک پژوهشکده ستادی است و باید بر اساس اولویت‌ها و نیازهای وزارت علوم حرکت کند.

وی با بیان اینکه نقش فعالیت این پژوهشکده طی یک سال و نیم گذشته بسیار پررنگ بوده است، اضافه کرد: تاکنون ۱۵ گزارش به وزارت علوم ارسال کرده‌ایم که بیشترین گزارش‌ها در خصوص موضوعات مربوط به دانشگاه‌ها و فضای علمی کشور بوده است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه این پژوهشکده باید تاثیری در روند تصمیم‌گیری‌های وزارت علوم داشته باشد، گفت: مطالعات علمی این پژوهشکده می‌تواند نقش موثری در تصمیم‌سازی و سیاستگذاری‌های وزارت علوم داشته باشد.

ابراهیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در این پژوهشکده مطالعات اجتماعی و فناوری را آغاز کردیم و امیدواریم در آینده نیز این مطالعات ادامه یابد.

وی با بیان اینکه آینده‌نگری بخشی از حوزه جامعه‌شناسی بشمار می‌رود، گفت: جامعه‌شناسی باید مسائل را شناسایی کند و برای آن راه‌حل ارائه دهد پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی باید این مسیر را دنبال و مدیران نیز به تحقق این امر کمک کنند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: این پژوهشکده نیازمند انسجام بیشتر است و امیدواریم مسئولان وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی جدید در این پژوهشکده برنامه‌ریزی کنند.

نظر شما