شناسهٔ خبر: 38385 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«عاقبت» با روایتی از دوران «رونالد ریگان» از راه رسید

«توماس مالون» سه سال پس از آن‌که برای نگارش رمان «واترگیت» (Whatergate) درباره رسوایی سیاسی «ریچارد نیکسون»، رییس جمهوری پیشین امریکا جایزه ادبی را از آن خود کرد، اکنون رمان دیگری را با شخصیت نخست «رونالد ریگان»، از دیگر روسای جمهوری این کشور به رشته تحریر درمی‌آورد.

«عاقبت» با روایتی از دوران «رونالد ریگان» از راه رسید

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ در کتاب جدید «مالون» به نام «عاقبت» (Finale) که کتابی داستانی است، هم‌چنان «ریچارد نیکسون» نیز حضور دارد اما شخصیت اصلی آن «رونالد ریگان» خواهد بود.
 
داستان این کتاب از سال ۱۹۷۶ میلادی، با زمان تماشای  رقابت «ریگان» و «جرالد فورد» توسط «نیکسون» آغاز می‌شود و در سال ۱۹۹۶، زمانی که «ریگان» به بیماری آلزایمر دچار می‌شود پایان می‌یابد. با وجود این، بیشتر تمرکز روایت داستان این کتاب در سال ۱۹۸۶، سالی فاجعه‌بار برای «ریگان» می‌گذرد.
 
در این دوران «ریگان» در نشستی با «میخایل گورباچف»، رییس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق، به توافقی درباره کاهش کلاهک‌های هسته‌ای دست پیدا می‌کند اما پس از آن‌که این توافق به دلیل اصرار «ریگان» بر گسترش طرح «جنگ ستارگان» با شکست مواجه می‌شود رویداد دیگری گریبان این رییس جمهوری را می‌گیرد.
 
در این اثر داستانی، هم‌چنین از شخصیت‌های واقعی چون «هنری کسینجر»، «جکی اوناسیس» و «بت دیویس» نیز نام برده شده است.
 
در این کتاب «مالون» خود را در ذهن شخصیت‌های خود قرار می‌دهد و مفاهیمی پنهان را در گفت‌وگوهای خود برملا می‌کند.

نظر شما