شناسهٔ خبر: 38405 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوربين طلايی جشنواره «ماناکی» به فیلمبردار «ناهید» رسید

مرتضی قیدی فیلمبردار فیلم «ناهید» موفق به دریافت جایزه ویژه هيات داوران سی و ششمین جشنواره تخصصی فیلمبرداری «ماناکی» با عنوان «دوربین طلایی» شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی قیدی فیلمبردار سینمای ایران که نخستین فیلمبرداری خود در حوزه فیلم بلند سینمایی را با فیلم سینمایی«ناهید» ساخته آیدا پناهنده تجربه کرده است، شب گذشته یکشنبه ۵ مهرماه جایزه ويژه هيات داوران سی و ششمین جشنواره تخصصی فیلمبرداری «ماناکی» با عنوان «دوربین طلایی» را دریافت کرد.

جشنواره فیلم «ماناکی» یک رویداد سینمایی و تخصصی در حوزه فیلمبرداری است که هر ساله در کشور مقدونیه برگزار می شود و مرتضی قیدی فیلمبردار جوان سینمای ایران در این دوره از جشنواره با فیلم سینمایی «ناهید» حضور داشته است.

فیلم ناهید

یکی از ویژگی های این جشنواره بررسی آثار از نقطه نظر ظرافت های فیلمبرداری است و فیلم‌هایی که در جشنواره های درجه یک بین المللی حضور داشته و جوایزی را کسب کرده اند برای حضور در این رویداد سینمایی دعوت می شوند.

سی و ششمین جشنواره تخصصی فیلمبرداری «ماناکی» از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۶ مهرماه برگزار شد و ۱۳ فیلم از بهترین آثار دیده شده در جشنواره های درجه یک جهانی در این جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

جشنواره فیلم «ماناکی» با نمایش فیلم «لازار» آغاز شد و در ادامه در بخش مسابقه اصلی این جشنواره فیلم های «۶۰۰ مایل» از کشور مکزیک، «ويكتوريا» از کشور آلمان، «تونبكتو» از کشور فرانسه، «زمين و سايه» از کشور كلمبيا، «مكبث» محصول مشترک انگليس و فرانسه، «شب‌هاى سفيد پستچى» از کشور روسيه نمایش داده شدند.

نظر شما