شناسهٔ خبر: 38442 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عرضه ۱۵۰ کتاب در حوزه دین و انقلاب اسلامی در نمایشگاه فرانکفورت

مجمع ناشران انقلاب اسلامی بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه دین و انقلاب اسلامی را ذر نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه و در سه نشست تخصصی نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید عارف علوی، معاون اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی به تشریح برنامه‌های این مجمع به منظور حضور در شصت و هفتمین دوره از نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت پرداخت و اظهار کرد: با توجه به تقسیم‌بندی‌های انجام شده میان تشکل‌های نشر برای حضور در این نمایشگاه، مجمع ناشران انقلاب اسلامی مسئولیت معرفی و ارائه آثار مکتوب در حوزه دین و انقلاب اسلامی را برعهده گرفت و بر این اساس حدود ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه دین و انقلاب اسلامی از ناشران مختلف کشور برای عرضه در این نمایشگاه انتخاب شده است.

وی ادامه داد: برای تمامی این آثار متن‌هایی به منظور معرفی آنها در قالب یک بروشور آماده شده که به همراه کتاب در این نمایشگاه در معرض عرضه قرار خواهد گرفت. در همین زمینه برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای گفتگو با برخی ناشران غیرایرانی به منظور معرفی این آثار و امکان فروش حق ترجمه آنها نیز انجام شده است.

علوی افزود: در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی پنج نشست نیز تدارک دیده شده است که دو نشست از پنج نشست با همکاری مجمع ناشران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.  

معاون اجرایی مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی بنا دارد نامۀ مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را نیز در این نمایشگاه توزیع کند. البته اخباری به دستمان رسیده که گروه‌های دیگری نیز قصد دارند این کار را انجام دهند. در صورتی که گروه‌های دیگری این کار را انجام بدهند، ما موازی‌کاری نخواهیم کرد و کار را به آنها خواهیم سپرد.  

علوی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت ما در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال حضور در نشست‌های تخصصی این نمایشگاه در بخش بیزینس کلاب خواهد بود که سعی داریم محتوای قابل استفاده در این نشست‌ها را برای ناشران داخل مضبوط و آماده استفاده کنیم تا در فرصت مناسب به آنها عرضه شود.

وی در ادامه درباره نحوه حضور نمایندگان مجمع در این نمایشگاه نیز اظهار داشت: در این زمینه سعی کردیم از ظرفیت ناشران عضو استفاده کنیم و بر این اساس حجت‌الاسلام سبحانی‌نسب، عضو هیئت مدیرۀ مجمع و مدیر نشر جمال و نیز آقای اربابی مدیر نشر منتشران اندیشه، به همراه بهناز ضرابی‌زاده، خاطره‌نگار کتاب دختر شینا از سوی مجمع در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.  

شصت و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مهرماه (۱۴ تا ۱۸ اکتبر) در شهر فرانکفورت برگزار می‌شود.

نظر شما