شناسهٔ خبر: 38443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فاجعه منا در سطح بین المللی مستندسازی می‌شود

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد فاجعه منا توسط سینماگران در سطح بین المللی مستندسازی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی عصر امروز دوشنبه شش مهرماه در محل خانه سینما در جمع خبرنگاران تاکید کرد: فاجعه منا عمق بسیار زیادی دارد و من یقین دارم که نه دولت جمهوری اسلامی ایران و نه مردم ایران و نه اهالی فرهنگ و هنر این مسئله را رها نمی کنند و مطمئن هستم که چنین حرکت فرهنگی و هنری ای بازتاب گسترده ای را نسبت به این فاجعه در سطح جهان به همراه دارد و فشار روانی فراوانی را بر روی خائنین وارد می کند.

ایوبی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه سینماگران برای ساخت مستندهایی درباره فاجعه منا اعلام آمادگی کردند چطور با آنها همکاری می شود تا سریعتر خود را به عربستان برسانند؟ تاکید کرد: ما از همه توان خود استفاده می کنیم تا به کمک خانه سینما کلیپ ها، مستندها و گزارش هایی را در رابطه با این فاجعه بسازیم. بخشی از این مستندسازی ها باید در عربستان و بخشی دیگر باید درباره مشاهدات حجاج کشورهای مختلف در این حادثه باشد. این آثاری که در آینده نزدیک ساخته می شود باید به دست محافل جهانی برسد تا اگر قصدی نسبت به این فاجعه وجود داشت، که دارد پاسخگویی هم وجود داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در پایان تاکید کرد: با همکاری خانه سینما، مستندهایی درباره فاجعه منا و بخصوص رفتار تبعیض آمیز نسبت به ایرانیان در این اتفاق ساخته خواهد شد و از چنین تبعیض هایی به راحتی نخواهیم گذشت.

نظر شما