شناسهٔ خبر: 38504 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بلاتکلیفی «سه عاشقانه تنها و آرام»/ ما را رزرو گذاشته‌اند

روزبه حسینی با اشاره به آماده سازی یک اثر نمایشی برای اجرا در خانه نمایش «دا» عنوان کرد اعلام نمایش های رزرو برای اجرا در تالار سایه، گروه های نمایشی را بلاتکلیف کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ روزبه حسینی نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به معرفی نمایش «سه عاشقانه آرام و تنها» برای اجرا در تالار سایه گفت: ابتدا قرار بود نمایش «سه عاشقانه آرام و تنها» برای اجرا در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر اجرا شود اما این امکان فراهم نشد. البته من قبل از تمرین نمایش برای اجرا در جشنواره فجر متقاضی اجرا در تالار سایه برای متنی دیگر بودم که با منتفی شدن اجرای این نمایش در جشنواره تقاضایم را تغییر دادم و این نمایشنامه را پیشنهاد کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این نمایش به عنوان اجراهای تالار سایه معرفی شده اما در بخش رزرو. من معنی این کلمه را متوجه نمی شوم. رزرو یعنی اینکه من باید دعا کنم که مشکلی برای همکارم پیش بیاید تا من بتوانم جایگزین او شوم؟ برای تالار سایه ۵ نمایش رزرو اعلام شده در حالیکه نمایش های قطعی ۷ اثر هستند که واقعا معنی این کار را متوجه نمی شوم، یعنی تقریبا برای هر نمایش یک رزرو گذاشته اند. با این وضعیت هیچ برنامه ریزی برای اجرا نمی توان انجام داد و کار ما بلاتکلیف خواهد ماند.

حسینی درباره دیگر فعالیت هایش بیان کرد: به جای آماده سازی نمایش «سه عاشقانه تنها و آرام» در حال تمرین نمایش «دیگه عاشق شدن فایده نداره» هستم که قرار است دو اجرا در خانه نمایش «دا» داشته باشد.

وی درباره روند آماده سازی این اثر نمایشی توضیح داد: از فروردین امسال گروه فیلم و تئاتر «و ناگهان» از جوان های برگزیده جشنواره های مختلف در بازیگری و دیگر رشته ها دعوت به همکاری کرده است چون اعتقاد من این است که فارغ از همه مشکلاتی که گریبان تئاتر ما را گرفته تداوم یک شکل مستقل از تئاتر اهمیت بسیاری دارد. با حضور این جوانان برگزیده تمرین های یک نمایشنامه خوانی با عنوان «زرتشت» به کارگردانی محمد میرعلی اکبری و سرپرستی و دراماتورژی من آغاز شد که ۱۰ مردادماه در تماشاخانه سنگلج با حدود ۵۰ بازیگر اجراخوانی شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت. بعد از این اجراخوانی ۳۰ بازیگر در کنار ما ماندند که تصمیم گرفتیم بر اساس بداهه پردازی هایی که در تمرین ها داریم نمایش «دیگه عاشق شدن فایده نداره» را برای اجرای عمومی آماده کنیم.

کارگردان نمایش «سه مرثیه هذیان» اضافه کرد: این نمایش قرار است ۱۸ مهرماه دو اجرا در خانه نمایش «دا» داشته باشد که در صورت استقبال مخاطبان، رضایت خودم و توافق با سالن ممکن است اجرای آن ادامه پیدا کند. طراح، دراماتورژ و کارگردان این اثر نمایشی من هستم و تایماز رضوانی نویسنده نهایی اثر است. این نمایش در واقع از یک کارگاه بداهه و با حضور جوانان منتخب جشنواره های مختلف شکل گرفته و داستان نیز عشق و عاشق شدن در فضای اجتماعی روز جامعه را مورد توجه قرار می دهد.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش متذکر شد: این نمایش از تک گویی هایی تشکیل شده که نهایتا به هم وصل می شوند. در حقیقت بداهه گویی هایی که در تمرین ها شکل گرفته به تدریج شکل داستانی یافته و برای اجرا در صحنه تنظیم شده اند.

آرش فلاحت پیشه، حمیده خوشنویس، معصومه دریابیگی، ماندانا جباری، فاطیما بهارمست، علیرضا زارع، دریا یاسری، پگاه محمودوند، ساناز مصباح، پریسا صنعت کار، مریم نحوی، محمدرضا آبانگاه، پژمان عبدی، نسیم صنیعی منفرد بازیگران اصلی این اثر نمایشی هستند که ۱۸ مهرماه در دو نوبت در خانه نمایش «دا» به صحنه خواهد رفت.

نظر شما