شناسهٔ خبر: 38610 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شهاب حسينی و خانواده در فيلم فرهادی بازی می‌كنند

خبر در حد يك شايعه بود اما نه فرهادي آن را تكذيب كرده است و نه شهاب حسيني: «شهاب حسيني به همراه همسر و فرزندانش در فيلم جديد اصغر فرهادي بازي مي‌كنند.»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه اعتماد؛خبر در حد يك شايعه بود اما نه فرهادي آن را تكذيب كرده است و نه شهاب حسيني: «شهاب حسيني به همراه همسر و فرزندانش در فيلم جديد اصغر فرهادي بازي مي‌كنند.» برخي منتقدان باور دارند كه مي‌توان مسير حرفه‌اي شهاب حسيني در سينما را به پيش از جدايي و بعد از آن تقسيم كرد. بازيگري كه حالا كارگردان نيز هست و براي تهيه‌كنندگي نيز خيز برداشته است. فيلم «ساكن طبقه وسط» اولين فيلم سينمايي او بود كه حواشي خاص خودش را نيز داشت كه مي‌توان اين حواشي را ناشي از عملكرد نامطمئن امير سماواتي، تهيه‌كننده اين فيلم دانست؛ شاهدمثالش نيز اين نكته است كه بعد از گذشت چندين ماه از اتمام اكران اين فيلم هنوز اين فيلم سينمايي به شبكه خانگي نرسيده است و اين موضوع در حالي است كه امروزه فيلم‌هاي سينمايي به محض اتمام اكران سر از شبكه خانگي درمي‌آورند. هرچه كه بود اولين فيلم شهاب حسيني كه معرف ايده‌هاي كارگرداني اين بازيگر مستعد سينماي ايران است با همه قصه‌هايش به پايان رسيد. بعد از اين تجربه بود كه اعلام كرد قصد دارد كه تهيه‌كنندگي كند، مي‌خواهد در حيطه تهيه‌كنندگي سينما وارد شود و استعدادهاي جوان را مانند خودش، حمايت كند. پس از به اتمام رسيدن فيلمبرداري فاز اول سريال شهرزاد به كارگرداني حسن فتحي كه حسيني در آن سريال جزو نقش‌هاي اصلي كار محسوب مي‌شود، خبر رسيد كه اين بازيگر اولين پروژه‌اش را در سمت تهيه‌كنندگي آغاز كرده است. اين پروژه كه با نام «خورشيد نيمه‌شب» به ثبت رسيده قرار است به كارگرداني شبير شيرازي كارگرداني شود. گفته مي‌شود كه فيلمنامه اين اثر با نگاهي به نمايشنامه «داستان خرس‌هاي پاندا» اثر ماتئي ويسني يك و ترجمه تينوش نظم‌جو به قلم شبير شيرازي به نگارش درآمده تا اولين تجربه كارگرداني اين ترانه‌سرا باشد. اولين كارگرداني و اولين تهيه‌كنندگي در اين پروژه در كنار هم ايستاده‌اند و بايد ديد كه اين اولين‌ها چه ماحصلي را ارايه خواهد كرد. اين اما تنها خبر از آخرين فعاليت‌هاي شهاب حسيني نيست. او كه برخلاف تب و تاب چهره‌هاي سينماي ايران بي‌سر‌و‌صدا در مسيرش حركت مي‌كند گويا قرار است به همراه دو فرزندش در آخرين فيلم اصغر فرهادي نيز بازي كند. با اين حساب اين سومين همكاري شهاب حسيني و فرهادي است. طبق اخبار ضد و نقيضي كه رسانه‌هاي سينمايي منتشر كرده‌اند گويا قرار است فيلمبرداري فيلم در لوكيشن‌هايي كه بخش عمده آنها سالن تئاتر هستند صورت بگيرد. نكته قابل توجهي كه درباره اين پروژه نقل مي‌شود اين است كه گويا قرار است همزمان سه مدير فيلمبرداري تصويربرداري كار را انجام بدهند. پيشتر حضور حسين جعفريان به عنوان فيلمبردار مطرح شده بود و حالا نام پيمان شادمانفر و عليرضا برازنده نيز به اين ليست اضافه شده است. البته كه روابط عمومي فيلم «برسد به دست آهو» در آخرين اظهار نظرش درباره اين شايعات گفته بود «تركيب بازيگران اين فيلم هنوز نهايى نشده و هيچ كدام از اخبارى كه به عنوان شنيده‌ها مطرح مى‌شوند، صحت ندارد. تنها اخبارى مورد تاييد هستند كه توسط روابط عمومى اين پروژه، براى رسانه‌ها ارسال مى‌شود». علت اين سكوت خبري هنوز مشخص نيست، گويا اين نيز رسم تازه‌اي است كه كارگردان‌هاي مطرح سينما مثل حاتمي‌كيا با باديگارد و اصغر فرهادي با برسد به دست آهو دوست دارند كه هيچ خبري از پروژه‌هاي‌شان بيرون منتشر نشود و در سكوت خبري و با مديريت شخص خودشان اخبار كار شود.

به هر روي شهاب حسيني - اين بازيگر كه حالا تهيه كننده و كارگردان سينماي ايران نيز محسوب مي‌شود- اين روزها، پركار و بي سر و صدا به مسير حرفه‌اش ادامه مي‌دهد. او در گفت‌وگويي كه به‌‌زودي در «اعتماد» منتشر خواهد شد درباره تلاش‌هايش براي بيشتر كار كردن در حيطه سينما گفته بود: «مي‌خواهم بتوانم تاثير مثبت داشته باشم، دلم نمي‌خواهد تا آخر عمر حرفه‌اي‌ام ديگر فقط صفرهاي قراردادها برايم مهم باشد چون اين، شان انسان را خدشه‌دار مي‌كند. مي‌خواهم بتوانم براي سينماي‌مان كاري بكنم، براي اين كار هم همه تلاشم را خواهم كرد».

نظر شما