شناسهٔ خبر: 38626 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرفروش ترین داستان های تابستان ۲۰۱۵

فصل گذشته بازار کتاب در سال جاری میلادی (۲۰۱۵) به وی‍ژه در حوزه ادبیات داستانی با انتشار اثری از نویسنده مشهور آمریکایی بعد از ۵۵ سال و اثری تازه از نویسنده پرکار انگلیسی بعد از مرگش، فضای مهیجی را تجربه کرد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ با پایان یافتن تابستان پایگاه های مختلفی از جمله پایگاه فروش کتاب آنلاین آمازون و روزنامه های گوناگون مانند نیویورک تایمز آمریکا یا ویک انگلیس کتاب های پرفروش را معرفی کرده اند. فهرست کتاب های پرفروش این پایگاه ها عموما نقاط مشترک زیادی دارد اما در بعضی از آنها شاهد عناوین متفاوت در حوزه داستان و غیرداستانی نیز هستیم.
آمازون رمان برو و دیده بانی بگمار/Go get a Watchman نوشته هارپر لی نویسنده آمریکایی را پرفروش ترین کتاب تابستان اعلام کرده است. این کتاب بعد از ۵۵ سال هارپر لی (اولین کتاب وی مرغ مقلد در سال ۱۹۶۰ منتشر شد) است و براساس اطلاعات پایگاه اطلاع رسانی نشریه انگلیسی ویک با کتاب ۵۰ سایه گری /Fifty Shades of Grey نوشته ای ال جیمز نویسنده انگلیسی رقابت تنگاتنگی داشته است.
هر دوی این کتاب ها در تابستان گذشته منتشر شدند، ولی کتاب اول فعلا رتبه اول را در فهرست فروش سایت آمازون در اختیار دارد. این کتاب در فهرست نشریات دیگر نیز مانند فهرست پرفروش های تابستان نشریه نیویورک تایمز نیز در بین ۱۵ کتاب پرفروش داستانی دیده می شود.
کتاب بعدی پرفروش در این سایت جادوی تغییر دهنده نظم/ The Life-Changing Magic of Tidying Up نوشته ماری کوندو نویسنده ژاپنی است. این کتاب که در فهرست پرفروش های غیرداستانی نشریه نیویورک تایمز نیز هست و گام به گام خوانندگان را با روش های آسان سازی، آرشیو و نظم بخشی به شیوه خود آشنا می سازد.
کتاب یابنده توان ۲/StrengthsFinder ۲.۰ نوشته تام راث بر اساس طرحی از موسسه افکارسنجی گالوپ نوشته شده و به خوانندگان کمک می کند توانایی های خود را بازیافته و بهبود بخشیند.
کتاب اولین صد کلمه/ First ۱۰۰ Words نوشته راجر پردی اولین ۱۰۰ کلمه ضروری را برای کودکان با تصاویر رنگی به آنها آموزش می دهد. بر اساس توضیحات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آمازون کتاب ملاحظات ضروری برای آموزش کودکان از جمله بی خطر بودن کاغذ، رنگ های مورد استفاده و سبکی آن نیز در نظرگرفته شده است.
باغ رمزی/Secret Garden نوشته یوهانا باسفورد اثر دیگر پرفروش در سایت آمازون است. این کتاب که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است، درصدر پرفروش های کتاب حوزه کودک و نوجوان این سایت نیز قرار دارد. کتاب باغ مخفی تصاویر زیبا و تودرتویی از درختان و حیوانان است که کودکان می توانند به سلیقه خود آنها را رانگ آمیزی کنند، باسفورد تاکنون ۴ مجموعه از باغ رمزی را به بازار کتاب عرضه کرده که همه با استقبال فراوان روبرو شده است.
اما در حوزه کتاب های غیرداستانی پایگاه های معرفی کننده کتاب آثار مختلفی را به عنوان پرفروش برشمرده اند. برای نمونه پایگاه اطلاع رسانی روزنامه نیویورک تایمز کتاب کشتن ریگان/Killing Reagan که مستندی در مورد سوء قصد نافرجام به جان رونالد ریگان رییس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۱۹۸۱ است در فهرست پرفروش های غیرداستانی قرار دارد.
نگاهی به اطلاعات دیگر پایگاه ها نیز آثار پرفروش دیگری را معرفی می کند. برای نمونه هفته نامه انگلیسی ویک بعد از کتاب برو و دیده بانی بگمار کتاب های تاج شبان/ The Shepherd's Crown نوشته تری پرچت نویسنده انگلیسی که سابقه فعالیت دیرینه خبرنگاری را در کارنامه خود داشت و اوایل سال جاری میلادی از دنیا رفت، کتاب دختری در قطار/ The Girl on the Train نوشته پائولا هاوکینز رمانی مهیج در مورد دختری الکلی و فراری و کتاب قرار نامبارک/In the Unlikely Event نوشته جودی بلوم نویسنده آمریکایی حوزه کتاب کودک و نوجوان با محوریت موضوع فجایع فناوری اطلاعات و تغییرات اجتماعی را جزو پرفروش ها فهرست کرده است.
انتشار کتابی از استفن کینگ نویسنده شهیر آمریکایی به نام جویندگان یابندگان /finder keeper نیز در این فصل بسیاری از علاقمندان به این نویسنده جنایی نویس آمریکایی را به خود جلب و آن در فهرست پرفروش های نشریه انگلیس ویک قرار داد.
اما فهرست پرفروش های کتاب پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه ناشران بهترین کتاب/best books publishers شامل آثاری مشترک با فهرست های دیگر و البته آثاری تازه نیز هست. برای نمونه مجموعه داستان کوتاه در ییلاق/ In the Country نوشته میا آلوار نویسنده آمریکایی و مرگ و آقای پیک ویک/ Death and Mr. Pickwick نوشته استفان یارویس نویسنده انگلیسی هم دیده می شود.

نظر شما