شناسهٔ خبر: 38692 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شجاع نوری در پاسخ به سینمامعیار؛

در المپیاد دانش آموزی قریب به ۴۰۰ فیلم ساخته شد

علیرضا شجاع نوری، دبیر نخستین المپیاد فیلمسازی در بیست و نهمین جشنواره فیلم های نوجوان در ارتباط با این المپیاد گفت: فراخوانی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله سراسر ایران داده شده است.

فرهنگ امروز: علیرضا شجاع نوری، دبیر نخستین المپیاد فیلمسازی در بیست و نهمین جشنواره فیلم های نوجوان در ارتباط با این المپیاد به برنامه رادیویی سینمامعیار گفت: فراخوانی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله سراسر ایران دادیم که فیلم سه دقیقه ای بسازند، بیش از هزار نفر به دفتر فیلمسازی انجمن سینمای جوان آمدند و قصه هایشان را تعریف کردند و بعد یک کارگاه یک روزه برای آشنایی ابتدایی با مقدمات فیلمسازی در شهر خودشان برگزار کردیم و بعد فیلمهایشان را ساختند.

وی افزود: قریب به ۴۰۰ فیلم ساخته شد و از هر استان ۳ فیلم را برگزیده کردیم و در جشنواره شرکت دادیم که آمدند و فیلمها را داوری کردند و در کنار آن گروه داوری حرفه ای از فیلمسازان سینمای داستانی و مستند آمدند و غیر از آن گروه نوجوانان بین المللی از کشورهای مختلف جهان برای داوری داشتیم و آنچه اتفاق افتاد شگفتی فیلمسازان بود از سوژه ها و قصه های قشنگ در این فیلم ها بود که حاکی از استعداد درخشان بود که در شرف تولد هست و این نوید را داد که اگر در سال های بعد هم این المپیاد را برگزار کنیم در چند سال بعد شاهد شکوفایی بیش از حد در سینما خواهیم بود.

وی در مورد برنامه های جشنواره و بنیاد سینمای فارابی برای ارتقای سطح دانشی و معرفتی استعدادها گفت: می خواهیم فیلمسازی را به عنوان هنر و سرگرمی در دسترس بدانیم و این شهامت را بدهیم و به نوجوانان توجه کنیم، آنها خودشان راه را پیدا می کنند و جلو می روند. سینما در ایران می تواند مثل فوتبال در برزیل شود! قصد المپیاد بالابردن معرفت فیلمسازی و بیان تصویری و معرفت فرهنگی است تا در آینده تولید کنندگان و مصرف کنندگان خوبی داشته باشیم.

نظر شما