شناسهٔ خبر: 38714 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار دفاتر مهارتی فعالان فرهنگي در آینده نزدیک

مجموعه دفاتر مهارتی با عنوان فعالان فرهنگی شامل مهارت هایی همچون مديريت بحث و مناظره و مديريت تعارض به همت مرکز پژوهش‌های جوان منتشر می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ چندی پیش شورای علمی گروه مطالعات فرهنگي و اجتماعي مرکز پژوهش های جوان این نهاد، مجموعه دفاتر مهارتي با عنوان «فعالان فرهنگي» ويژه تشکل‌ها و فعالان دانشجویی را جهت چاپ به تصویب رساند.

مسعود فياضي، مدير مجموعه دفاتر فعالان فرهنگي با بیان اینکه تشکل‌ها و فعالان دانشجویی همواره از مهم‌ترین مخاطبان مرکز پژوهش‌های جوان و کانون اندیشه جوان بوده‌اند، گفت: نوع نیازها و دغدغه های تشکلی و فعالیتی آنها ایجاب می کرد تا مرکز پژوهش‌های جوان با رویکردی متفاوت و دقیقاً متناسب با نوع نیازهای مزبور، بخشی از تولیدات مکتوب خود را به تأمین آنها سوق دهد.

وی افزود: به همین دلیل، از آنجا که اغلب نیازهای مزبور از جنس مهارتی بودند، مرکز پژوهش‌های جوان تلاش کرد تا به کمک کانون سپهر اندیشه مجموعه ۱۵ جلدی از مهارت‌های موردنياز را تهیه کرده و در اختیار این بخش تأثیرگذار از دانشجویان قرار دهد. مهارت‌هاي پانزده گانه‌اي كه در اين مجموعه موردتوجه قرار گرفتند عبارتند از: فن سخنوري، مديريت بحث و مناظره، مديريت تعارض، آشنايي با اصول نقادي، مهارت برقراري ‌ارتباط تلفني و مهارت ‌ادارۀ تشکیلات.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به گفته وی مهارت ادارۀ کلاس،  مهارت ادارۀ گروه، چگونگي ‌تهيه يك گزارش، مهارت تنظيم يك مصاحبه خبري، مهارت جذب نيرو، ‌تهیه خبر و اصول روزنامه‌نگاری، مديريت بحران، ‌مقابله با عملیات و جنگ روانی و مبارزه با جاسوسی از جمله این مهارت ها هستند.

گفتنی است؛ فرآيند نگارش مجموعه، توسط جمعی از محققان توان‌مند، در كانون سپهر انديشه و فرآیند ارزیابی، اصلاح، تصویب و چاپ آن، در مرکز پژوهش‌های جوان طی شده است.

نظر شما