شناسهٔ خبر: 38753 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت قسطی حق الزحمه نویسندگان توهین آمیز است

خلیلی با بیان اینکه نویسنده ها از همه مظلوم ترند، گفت: تصویرگرها زود تسویه حساب می کنند در حالی که بیشترین زحمت را نویسندگان می کشند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ جشن بزرگ کتاب کودک و نوجوان سوره مهر عصر دیروز دوشنبه ۱۳ مهر با حضور محمد حمزه زاده مدیرعامل انتشارات سوره مهر، فتاحی سرپرست دفتر ادبیات کودک و نوجوان و عزت الله الوندی دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوان، شاه آبادی مسئول تولید انتشارات سوره مهر و جمع کثیری از نویسندگان در فروشگاه سوره مهر برگزار شد و از ۵۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان رونمایی شد.

دکتر سپیده خلیلی، روانشناس و از نویسندگان کودک و نوجوان در این مراسم گفت: من کتاب بوستان سعدی را و کتاب بهارستان جامی را بازآفرینی کردم و دستم آمد که خیلی کارها می شود با آثار کهن انجام داد.

خلیلی ادامه داد: کتابی که از بهارستان بازآفرینی کردم سالهاست که زیر چاپ است و کتابی که از بوستان بازآفرینی کردم، چاپ شده اما از تصویرگری و نحوه پرداخت آن راضی نبودم.

وی با بیان اینکه پرداخت قسطی حق الزحمه نمایندگان توهین آمیز است، اظهار داشت: می خواستم دیگر به انتشارات سوره مهر کاری ندهم اما با ورود آقای شاه آبادی به بخش تولید، خوشحال و امیدوار شدم.

این نویسنده با بیان اینکه نویسنده ها از همه مظلوم ترند، عنوان کرد: تصویرگرها زود تسویه حساب می کنند در حالی که بیشترین زحمت را نویسنده ها می کشند.
بر اساس این گزارش، احمد دهقان، از نویسندگان حاضر در این جلسه گفت: دخترم دوست دارد امضای نویسندگان را دشته باشد کاش امروز اینجا بود و کلی امضا جمع می کرد.

دهقان با اشاره به دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری یادآور شد: وقتی این دفتر تشکیل شد کسی نبود، ۳-۴ نفر از دوستان آمدند و کار انتشارات را انجام دادند و در حقیقت کار سترگی کردند، ظرف ۲ سال ۱۸۰ کتاب منتشر کردند.

وی ادامه داد: مشاورانی که در کارگروه های دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری آمدند و برادرانه و خواهرانه راهنمایی کردند که چگونه کاری شود که همه نویسندگان گردهم جمع شوند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: از همه شما نویسندگان که مهربانانه کتاب هایتان را تقدیم حوزه هنری و سوره مهر کردید تشکر می کنم اگر حوزه هنری در آینده درختی داشته باشد شما نهال آن را کاشتید و آبیاری کردید.

بر اساس این گزارش، زهره پری رخ، در این جشن اظهار داشت: هر وقت دوستان ما جمع می شوند نشاندهنده این است که اتفاق خوبی افتاده یا اتفاق خوبی در حال افتادن است.

پری رخ در مورد کتاب ۵ وجبی بیان کرد: پنج وجبی مجموعه ای بود که از ۱۰ قصه که نهایتا ۹ قصه تصویب و چاپ شد برای من مقوله علمی و ملموس بود و با آن در زندگی خانوادگی خود برخورد داشتم.

این نویسنده مجموعه پنج وجبی را اثری صمیمی دانست و اظهار داشت: من این مجموعه را با احساس خود نوشتم بخصوص اینکه در مورد کودکان است، کودکانی که دیر بزرگ می شوند در حقیقت من این مجموعه را با یک احساس و نگاه صمیمی نوشتم.

حمیدرضا شاه آبادی، مسئول تولید انتشارات سوره مهر در جشن بزرگ کتاب کودک و نوجوان سوره مهر بیان کرد: من آمده ام که از دوستان یاد بگیرم و امیدوارم بتوانم کمک کوچکی به آنها کنم و از همکارانم در سوره مهر تشکر می کنم.

بر اساس این گزارش، اسدالله شعبانی، از دیگر نویسندگان حاضر در جشن گفت: یکی از علایق من این است که وقتی کتابی از چاپ در می آید آن را ورق بزنم این کار به من احساس خوبی می دهد متاسفانه شاهد این هستم که کتاب هایی که منتشر می شوند یا غلط چاپی دارند یا صحافی خوب ندارند اما کتابی که به سوره دادم با تاخیر چاپ شد و غرغر هم کردم اما دیدم کیفیت ظاهری کتاب خوب است، تصویرسازی، قلم و اندازه حروف و پیراش حروف خوب است.

جعفر ابراهیمی، نویسنده دیگری بود که در این جلسه به سخنرانی پرداخت و گفت: کارهای زیادی دارم اما کمترین کتاب هایم در سوره مهر و حوزه هنری چاپ شده است، قصه های شیرین که اخیرا درآمده است یک کتاب خاص است که مردم کمتر با آن آشنا هستند در حقیقت من سندبادنامه را بازآفرینی کردم، قصدم این بود که نوجوانان ترغیب شوند اصل کتاب را بخوانند، قصه های سندبادنامه شیرین و طنزآمیز است.

بر اساس این گزارش، فرهاد حسن زاده، در جشن کتاب کودک و نوجوان سوره مهر گفت: من مجموعه کاری به سوره مهر دادم که رد شد و شاید برای این دعوتم کردند که بگویند یاد بگیر و بعد بنویس.

حسن زاده ادامه داد: اوایل دهه ۷۰ کانتیری بود در حوزه هنری که آقای فلاح پور در آن بودند و اولین رمانم آنجا چاپ شد شروع کار جدی من با حوزه هنری بود. خوشحالم که از کانتینر رشد کردیم و مدیریت اقای حمزه زاده در انتشارات سوره مهر باعث شد کتاب ها خوب دیده شود و خوب فروش رود.

این نویسنده اظهار داشت: این کتابفروشی سوره مهر از دستاوردهای خوب مدیریت جدید انتشارات سوره مهر است. خوب است به جای اینکه تند تند کتاب چاپ شود و جمعی باشد که مردم و نویسندگان از نزدیک با هم ملاقات داشته باشند و چنین فروشگاهی می تواند مردم را با کتاب آشتی دهد.

محمود پوروهاب، از دیگر نویسندگان کودک و نوجوان در این جشن گفت: خوشحالم که آقای شاه آبادی دوست فاضلم مدیریت تولید را به عهده گرفته اند ایشان انسان منظم و بادقتی هستند من کتاب ۱۰ جلدی به نام یک کار خوب داشتم که از تصویرگری آن خوشم آمد و امروز رونمایی شد.

لازم به ذکر است، در این مراسم لوح تقدیر به فریبا پری رخ، طیبه رضوانی، یونسی، مریم زرنشان، محمود پوروهاب، محمدرضا شمس، جعفر ابراهیمی، فرهاد حسن زاده، کمال شفیعی، اسدالله شعبانی، احمد میرزاده، فتاحی، غلامرضا بکتاش، موسوی زاده، عزت الله الوندی و سپیده خلیلی اهدا شد و به همه نویسندگان حاضر در این جشن مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کارت هدیه بابت خرید از فروشگاه سوره مهر اهدا شد.

نظر شما