شناسهٔ خبر: 38779 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی دفتر نظارت ویژه در دانشگاه آزاد

دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد از راه اندازی دفتر نظارت ویژه در این دانشگاه خبرداد و گفت: در این دفتر مسائلی که در دستورالعمل ها تعریف نشده است به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  علی محمد نوریان گفت: دانشگاه آزاد به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است که آثار زیادی در رشد علمی کشور داشته اما متاسفانه آن طوری که شایسته و در خور این دانشگاه باشد با آن برخورد نمی‌شود. یکی از وظایف ما برگرداندن موقعیت مقدس این دانشگاه است.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم دولت، دانشگاه و بخش اقتصادی را به یکدیگر نزدیک کنیم باید موسساتی برای ارتباط این سه حوزه ایجاد شود تا به صورت مرتبط میان دولت، صنعت، بخش خصوصی و دانشگاه عمل کند.

وی بیان کرد: اولین رویکرد من این است که نظارت فیزیکی بر دانشگاه وجود نداشته باشد بلکه به زودی سامانه نظارتی هوشمندی شکل گیرد تا دبیرخانه هیات موسس به خوبی بتواند با دانشگاه آزاد همکاری کند.

دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه دبیرخانه هیات موسس دانشگاه نقش ارزیابی و نظارت مستمر بر عملکرد را دارد، گفت: باید برای ارتقاء کارآمدی و بسیج توانایی استاد و دانشجو برنامه ریزی هایی شکل گیرد خوشبختانه ما به دنبال این هستیم که نظارت در دانشگاه فضای امنی میان دانشگاه و هیات موسس ایجاد کند.

نوریان با تاکید بر اینکه حق هیچ نوع دخالتی در امور دانشگاه وجود ندارد، تصریح کرد: نظارت وجوه مختلفی دارد و با دخالت متفاوت است.

وی تاکید کرد: دانشگاه در یک سطح کلان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژیک در حال پیشروی است که تمام این امور برای همکاری بیشتر نیاز به نظارت دارد.

دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: برای این موضوع دفتری با عنوان دفتر نظارت ویژه تاسیس شده تا مسائلی که در دستورالعمل ها تعریف نشده به صورت ویژه بررسی شود و همچنین کارگروه های تخصصی در دبیرخانه هیات موسس شکل گرفته که مثل یک اتاق فکر می تواند به دانشگاه مشاوره دهد.

نظر شما