شناسهٔ خبر: 38829 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکل دانشگاه تهران با شهرداری/ ساماندهی نیروهای قراردادی

معاون مالی اداری و مدیریت منابع دانشگاه تهران درباره مشکل این دانشگاه با شهرداری گفت: شهرداری تهران اصرار به پرداخت عوارض دارد در صورتی که دانشگاه‌ها نباید عوارض پرداخت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدحسین گلدان ساز در گردهمایی معاونین اداری مالی و منابع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی در دانشگاه‌ها گفت: این دسته از نیروها در دانشگاه‌ها ساماندهی نشده‌اند اما ما در دانشگاه تهران چند اقدام برای ساماندهی نیروهای انسانی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد نیروهای انسانی در دانشگاه‌ها افزایش یافته است اما به دلیل اینکه به آموزش ضمن خدمت توجهی نشده کارکنان به دنبال تحصیل در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف روی آوردند که این امر هم باید ساماندهی شود.

معاون مالی اداری و مدیریت منابع دانشگاه تهران افزود: در همین راستا در دانشگاه تهران مصوبه‌ای از سوی هیات امنا تصویب شده که طبق آن برای کارکنان کف و سقفی از نظر مقطع تحصیلی در نظر گرفته شده و آن به این صورت است کارکنان می دانند برای هر پستی باید در چه مقطعی تحصیل کرده باشند.

گلدان ساز ادامه داد: تقاضا این است که بخشی از نیروهای قراردادی تبدیل به نیروهای پیمانی شوند. با وجود اینکه اکنون تعداد نیروها بسیار زیاد است اما در مواردی نیاز به نیروی کارشناسی است .بنابراین تقاضای ما این است که یک سهیمه استخدامی محدود براساس آزمون داشته باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در تعامل با شهرداری با مشکل مواجه هستیم افزود: شهرداری اصرار به پرداخت عوارض توسط دانشگاه‌ها دارد در صورتی که دانشگاه‌ها نباید عوارض پرداخت کنند، اما شهرداری پیگیر اخذ عوارض از دانشگاه‌ها است.

معاون مالی اداری و مدیریت منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری و جامعه از دانشگاه‌ها انتظار دارند که خود را در جامعه نشان دهند افزود: اما این امر با این وضعیت مالی دانشگاه‌ها امکان پذیر نیست.

وی افزود: از طرف دیگر فرسودگی دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌ های بزرگ بی‌حد و حصر است و در این امر به همه دانشگاه‌ها مخصوصا دانشگاه‌های بزرگ باید توجه ویژه‌ای شود.

نظر شما