شناسهٔ خبر: 38994 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلمساز ها کلاه سر مخاطب نگذارند

تهیه کننده فیلم آزادی مشروط ، با اشاره به اینکه فیلمسازها باید به اصل هنری خود وفادار باشند و هر فیلم ضعیفی نسازند، گفت: مخاطب بعد از دیدن فیلم نباید حس کند کلاه سرش رفته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، درمورد سطح کیفی آثار شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: تاکنون برنامه ریزی خوبی برای بالا بردن سطح کیفی فیلم های ویدیویی یا همان شبکه نمایش خانگی وجود نداشته است؛ باید بتوانیم سلیقه مخاطبان را در حد متعادل نگه داریم و لااقل خودمان از هنر، حرفه و فیلم هایی تولید برای ارائه در شبکه نمایش خانگی راضی باشیم.

وی با اشاره به این نکته که نمایش فیلم های سطح پایین باعث می شود که فیلم های خوب تولید شده در این حوزه از نظر مخاطبان دور بماند و این موضوع به سینمای خانگی ضربه می زند، افزود: باید فیلمسازان شاخص در این حوزه را شناسایی کنیم و با بها دادن به آنها در جهت رشد هرچه بیشتر سینمای خانگی قدم برداریم. 
این فعال سینمایی تاکید کرد: باید برای فیلم های تولیدی در این حوزه درجه بندی مشخص کنیم و امتیاز بدهیم؛ تا هر فیلم سطح پایینی اجازه ورود به شبکه نمایش خانگی پیدا نکند.
جباری، درباره اهمیت برگزاری جشنواره ها نیز اظهار کرد: فیلم سازی ما وقتی پیشرفت می کند که جشنواره هایمان بتوانند تعامل خوبی در بخش بین الملل داشته باشند.
وی افزود: ما شاید نتوانیم فیلم های خود را در همه جشنواره های بین المللی شرکت دهیم، اما می توانیم با دعوت از فیلم سازان خارجی از تجربیات و دستاوردهای سینمای آنها در راستای ارتقای کیفی آثار خودمان استفاده کنیم.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: بسیاری از مردم ما به هر دلیلی نمی توانند به سینما بروند و یا اصولا سینمارو نیستند، تعداد دیگری نیز تلویزیون نمی بینند و می خواهند به انتخاب سلیقه شخصی خود فیلم ببینند؛ اینجاست که نقش فیلم های تولید شده برای شبکه نمایش خانگی بیشتر به چشم می آید.
وی یکی از دلایل موفقیت جشنواره فیلم های ویدویی یاس را وجود بخش بین الملل در اولین دوره این جشنواره خواند و گفت: یکی از کارهای خوبی که از ابتدا در این جشنواره انجام شد این بود که لقب بین المللی به آن دادند و در سال اول برگزاری، از ۴۵ میهمان خارجی دعوت به عمل آمده بود و آثار ارائه شده در حد چشم نواز بود.
جباری با خرسندی از اینکه این جشنواره با استقبال سینماگران رو به رو شده است و به نوعی در بین مخاطبین سینمای خانگی برای خود جایی پیدا کرده است، افزود: از زمانی که جشنواره فیلم یاس تفکیک شده و به صورت جداگانه برگزار می شود خیلی بهتر شده و قطعا در دوره های بعد سطح برگزاری بالاتری خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: حضور میهمان های خارجی با فیلم هایشان در این جشنواره نشان دهنده این است که جشنواره یاس جایی برای خود پیدا کرده و در این زمان کم از اعتبار خوبی برخوردار شده است.

نظر شما