شناسهٔ خبر: 39005 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کیمیا» حول زندگی ایرانی اسلامی می چرخد

زارعی کیمیا را نمونه یک زن ایرانی دانست و گفت: سریال کیمیا یک سریال زنانه است که نقش زنان قبل از انقلاب، دردفاع مقدس و دوران فعلی را به تصویر می کشد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کوروش زارعی از بازیگران تئاتر و تلویزیون و سینما در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چه کار جدیدی دارید، گفت: در حال حاضر کار تئاتر ندارم و در مورد کار سینما هم منتظر اکران رستاخیز هستم. در این فکر هستم که اگر خدا بخواهد در ماه صفر یک نمایش را روی صحنه ببرم. باید دید که شرایط اسپانسرینگ چگونه می شود. اگر مشکل مالی کار برطرف شود، شاید برای صفر کاری را شروع کنم.

زارعی با بیان اینکه در سریال کیمیا که هر شب از شبکه ۲ پخش می شود نقشی ایفا کردم، عنوان کرد: سریال کیمیا بلندترین و طولانی ترین سریال تلویزیون است که در ۱۱۰ قسمت تولید شده و جواد افشار کارگردانی آن را انجام داده و مسعود بهبهانی نیا نویسنده آن است و یک دو جین بازیگر شناخته شده در آن بازی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه نقش من در "کیمیا" کاملا متفاوت است، تصریح کرد: من نقش سرهنگ خسروی یکی از مقامات بلندپایه ساواک را در کیمیا بازی می کنم. تا حالا هر نقشی بازی کردم با ریش و موی بلند بوده و کارهای تاریخی و دفاع مقدسی بوده است. این اولین نقش متفاوت من بوده که خیلی منفی است.

این بازیگر و کارگردان تئاتر ادامه داد: در سریال کیمیا ریش و سبیلم را تیغ زدم  و ببیندگان مرا با چهره و گریم جدید از تلویزیون مشاهده می کنند. امیدوارم توانسته باشم حق مطلب را راجع به نقش ادا کنم. نقش، برای خودم که خیلی جذاب بود. نقشم در سریال کیمیا، نقش متفاوتی بود و امیدوارم در بازخوردش با مخاطب آن را حس و حالی که برای من هست، برای مخاطب هم باشد.

زارعی در مورد سریال کیمیا خاطرنشان کرد: سریال کیمیا داستان دختر جوانی به نام کیمیا است که قبل از انقلاب وارد مسایل سیاسی می شود و تا پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقاتی برای خودش و خانواده اش رخ می دهد.

وی اظهار داشت: فاز بعدی سریال کیمیا فاز جنگ است. فاز بعدی، پس از جنگ، کیمیا را در سال ۹۳-۹۴ می بینیم که در روند تاریخی ۳۰-۴۰ ساله تبدیل به یک زنی شده که اهل خانواده است. کیمیا موقعی که سنش کم بود تلاش می کرد خانواده اش را حفظ کند و در کوران حوادث خانواده اش را حفظ کرد و تلاش می کرد در شرایط سیاسی و در دوران جنگ خانواده از هم نپاشد.

این بازیگر با بیان اینکه کیمیا نمونه یک زن ایرانی، مادر و خانم ایرانی است که دنبال تحکیم، وحدت و انسجام خانواده است، عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی اسلامی همواره مدنظر مقام معظم رهبری بوده است در واقع می توان گفت سریال کیمیا حول و حوش سبک زندگی ایرانی اسلامی می چرخد و در نوع خودش متفاوت است.

زارعی با اشاره به اینکه نخستین بار است که سریالی در ۱۱۰ قسمت در یک فاز پخش می شود، یادآور شد: تاکنون ما سریال های زیادی داشتیم و سریال هایی فاز یک و دو فاز یک که تمام شده  است،یک سال بعد فاز ۲ شروع شده اما کیمیا نخستین سریالی است که تمام قسمت های آن در یک فاز و به طور مستمر پخش می شود و از این حیث برای بیننده جالب است.

وی در پاسخ به این سوال که تبیین نقش زنان در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس در قالب فیلم و سریال تا چه اندازه ضروری است، به شبستان گفت: سریال کیمیا همین کار را می کند. این سریال کاملا سریال زنانه است، از این حیث زنانه که موضوع پیش برنده قصه زن و زنان هستند در واقع زنان نقش اساسی در سریال کیمیا دارند.

این بازیگر سریال کیمیا را یک سریال زنانه خواند و افزود: سریال زنانه تاکنون در تلویزیون ما نبوده یا کم بوده است.یادم است کاری از آقای میرباقری با عنوان رعنا داشتیم که محور آن کاراکتر، کاراکتر زن بود.

زارعی تصریح کرد: سریال کیمیا به نقش زنان در انقلاب، جنگ و بعد از جنگ و زمان فعلی پرداخته است. حق الانصاف هم سناریو، سناریوی خوبی است و هم آقای افشار به عنوان کارگردان کار را خوب جمع کرده است و از پسش خوب برآمده و هم بازیگران و عوامل خوبی در کنار هم جمع شده اند و سرنوشت سریال را به خوبی رقم زدند.

وی در پاسخ به این سوال که استقبال از سریال کیمیا را به چه میزان پیش بینی می کنید، اظهار داشت: در حال حاضر فیل بکی که من می بینم خوب است با اینکه سریال از شبکه ۲ پخش می شود زیرا سریال های فاخر معمولا از شبکه ۱ و ۳ پخش می شوند.

زارعی با اشاره به اینکه کیمیا توانسته بینندگان تلویزیون را جذب کند، تصریح کرد: هر کس که این سریال را دیده می گوید شروع خوبی دارد ضرباهنگ، ریتم و وقایع سریال ما را درگیر کرده است هرچه قصه جلوتر می رود به خصوص از قسمت دهم و پانزدهم به بعد کاراکترهای منفی حوادث و اتفاقات بیش از اندازه خواهد شد و جذابیت سریال دوچندان می شود.

 

نظر شما