شناسهٔ خبر: 39046 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۱۵۰ اثر به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌های «۱۰۰ ثانیه‌ای» رسید

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های «۱۰۰ ثانیه ای» از دریافت ۱۵۰ فیلم در بخش بین الملل این رویداد سینمایی خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی قربانی دبیر دهمین جشنواره فیلم‌های «۱۰۰ ثانیه ای» درباره آخرین آمار شرکت‌کنندگان در این رویداد سینمایی گفت: بیش از ۴۰ کشور با ۱۵۰ اثر متقاضی حضور در جشنواره فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای بوده اند و به گفته دبیر کمیته بین الملل دهمین جشنواره فیلم‌های «۱۰۰ ثانیه ای»، کشورهای فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، ترکیه، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان تانزانیا و هند از جمله این کشورها هستند.

وی ادامه داد: از زمان اعلام فراخوان تا این لحظه، ۱۵۰ فیلم در بخش بین الملل این رویداد سینمایی دریافت کرده ایم که این آمار حکایت از استقبال و علاقه حضور سینماگران کشورهای مختلف در این جشنواره سینمایی دارد.

دبیر دهمین جشنواره فیلم‌های «۱۰۰ ثانیه ای» با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزش ساخت فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یادآور شد: چندی پیش کارگاه های تخصصی فیلمسازی در شهرستان ها را با عنوان «ایده تا تولید» توسط هادی مقدم دوست برگزار کردیم که در این کارگاه ها روند طراحی یک ایده تا اجرای آن در قالب یک فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای مورد بررسی قرار گرفت. این کارگاه ها تا کنون در ۱۴ استان به صورت ۸ ساعته برگزار شده و قرار است پس از پایان ماه محرم و صفر نیز ادامه پیدا کند.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به اینکه ایده های خوبی که در این کارگاه ها مطرح شوند امکان تولید نیز پیدا می کنند، گفت: جشنواره فیلم های «۱۰۰ ثانیه ای» امکان حمایت برای تولید ایده های برتر در این کارگاه ها را ندارد اما مراکز حوزه هنری فعال در استان ها در جهت تولید ایده های برتر استانی حمایت های لازم را می کنند و امیدوار هستیم آثار خوبی از دل این کارگاه ها تولید شود.

نظر شما