شناسهٔ خبر: 39050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ارشاد با خرید ۲۶۵ عنوان کتاب موافقت کرد

هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه‌ترین جلسه‌اش، موافقت خود را با خرید ۲۶۵ عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هیئت انتخاب و خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نتیجه جلسه ۵۴۱ خود را که شامل کتاب‌های تصویب شده جهت خرید است، در درگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر کرده است (اینجا).

بر اساس این مصوبه که اعتبار آن تا ۳۰ دیماه ۱۳۹۴ است، تعداد ۲۶۵ عنوان کتاب را در شمارگان ۴۰ هزار و ۵۰ نسخه در فهرست خرید جدید وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

این بار مهدی الهی قمشه‌ای با خرید ۱۰۰۰ نسخه از آثارش، در صدر فهرست هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت ارشاد قرار گرفته است. ترجمه او از قرآن کریم که انتشارات سیب سبز آن را در ۳۰ هزار تومان عرضه کرده و ترجمه‌اش از مفاتیح الجنان که انتشارات شقایق آن را در ۴۸ هزار تومان عرضه کرده، هر کدام به تعداد ۵۰۰ نسخه خریداری شده‌اند.

کمترین تعداد خریدها در فهرست اخیر هم به مانند خریدهای قبلی وزارت ارشاد، ۵۰ نسخه و مربوطه به چندین عنوان کتاب است.

معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از ناشرانی که کتاب‌هایشان برای خرید به تصویب این هیئت رسیده، خواسته تا برای دریافت حواله خرید و تحویل کتاب‌ها، به دفتر صدور حواله دبیرخانه این هیئت واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه، طبقه سوم، اتاق ۳۴۲ مراجعه کنند.

طبق احکام صادره از سوی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت انتخاب و خرید کتاب در حال حاضر متشکل از افراد زیر هستند:

۱-علی اصغر محمدخانی، محقق و نویسنده، دبیر شورای گسترش زبان فارسی و معاون فرهنگی موسسه شهر کتاب، ۲- حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ۳- محمدکاظم شمس، پژوهشگر حوزه علمیه قم، مدیر انتشارات و سایت خبری تحلیلی کتاب ناب، عضو هیئت مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، ۴-محمدعلی مهدوی‌راد، قرآن پژوه، مدرس دانشگاه، دبیر علمی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، و عضو هیئت نظارت بر نشر کتاب بزرگسال، ۵- محمد سلگی، مدیرکل اداره کتاب و توسعه کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات مدیره انجمن ناشران دانشگاهی، ۶-علی اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، نویسنده حوزه کتاب کودک و نوجوان، ۷- علی اوجبی، نویسنده، مترجم و مصحح آثار فلسفی و ۸- مهرزاد دانش، دبیر کمیته ارزشیابی نویسندگان و شاعران.

نظر شما