شناسهٔ خبر: 39085 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روسای دانشگاههای تونس از پژوهشگاه علوم انسانی بازدید کردند

روسای دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور تونس با مسئولان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دیدار کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  رئیس دانشگاه تونس المنارک، دانشگاه سوثیه، رئیس پژوهشکده فلسفه سوثیه، رئیس پارک فناوری و اطلاعات تونس و رئیس آکادمی کانون زبان کشور تونس امروز با حسینعلی قبادی سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، معاونان، روسای پژوهشکده ها و جمعی از اعضای هیأت علمی دیدار کردند.

در ابتدای جلسه قبادی ضمن خیرمقدم به مهمانان و با ذکر این نکته که مرحوم دکتر آئینه وند (ره) توجه ویژه ای به فرهنگ و جریان های علوم انسانی در محافل علمی تونس داشت، گفت: شانه غربی تمدن اسلامی (تونس) اهمیت ویژه ای برای ما دارد و ما بیش از هر جای دیگری می توانیم با این کشور مراوداتی داشته باشیم و این دیدار زمینه ای را برای همکاریهای مشترک علمی و انعقاد تفاهم نامه فراهم خواهد کرد.

وی افزود: ما تلاش خواهیم کرد که بتوانیم در زمینه های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، فرصت های مطالعاتی متقابل، دعوت برای عضویت در مجله های بین المللی و..  همکاری هایی داشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی با تاکید بر اینکه برای توسعه علم وارد فعالیت های هسته ای شده ایم گفت: ایران با توجه به نیازهای انرژی و پزشکی که داشته است به سراغ دانش هسته ای رفته است وگرنه به هیچ وجه از دانش هسته ای به عنوان یک ابزار نظامی استفاده نخواهیم کرد، همانگونه که مقام معظم رهبری استفاده نظامی آنرا تحریم کرده اند و طبق فتوای ایشان استفاده از آن شرعاً حرام است.

در ادامه جلسه دکتر شکری منحوت المنوبه ادیب برنده جایزه ادبی پوکر عربی گفت: علت پیشرفت علمی ایران در این چند سال اخیر چه بوده؟ ما به دنبال این هستیم که بدانیم اندیشه در کجا و چگونه تولید می شود؟ ما در این مدت کوتاهی که از ایران بازدید کردیم، آنچه دیده ایم پشتکار و عظمت ایران برای رسیدن به قدرت است که در پس همه این تلاش ها، کارها و پژوهش های علمی ویژه ای نهفته است. آنچه ما مشاهده کرده ایم این است که ایران به دنبال فراهم کردن زمینه هایی برای تربیت پژوهشگران و محققان است. فرهنگ و تمدن ایرانی زنده است و درهای خود را به روی فکر و اندیشه گشوده است.

در این جلسه پیرامون موضوعات مختلف مورد علاقه دو طرف بحث و گفتگو و مقرر شد تا در جلسات آتی تفاهم نامه ای به منظور گسترش همکاری های مشترک این پژوهشگاه با موسسات علمی و پژوهشی تونسی در زمینه های علمی و پژوهشی، امضا شود.

نظر شما