شناسهٔ خبر: 39170 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صلح با «تمام کودکان جهان سپید هستند» تقدیم بچه ها می شود

شفیعی صلح را یکی از حلقه های مفقود ادبیات امروز دانست و گفت: ما نیازمندیم که صلح، امنیت، آرامش، دوستی و اعتقاد به ارزش ها را برای نسل آینده به ودیعه بگذاریم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کمال شفیعی از شاعران کشورمان در مورد آثار جدیدی که در دست چاپ دارد گفت: ۲ مجموعه دارم که به زودی آماده چاپ می شود. یکی مجموعه شعر بزرگسال و دیگری مجموعه شعر برای نوجوانان است. اسم مجموعه اول را هنوز انتخاب نکرده ام. موضوعش اجتماعی با فضای متفاوت است، اشعارش سپید با بیش از ۶۰ شعر است که به چند ناشر پیشنهاد دادم و هنوز قطعی نشده است.

شفیعی ادامه داد: مجموعه دیگر که در دست دارم اشعاری برای نوجوانان است با موضوع صلح. این اشعار سپید هستند. این مجموعه را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یا ناشر دیگری می سپارم.

وی با بیان اینکه نیازمندیم برای نسل آینده صلح، امنیت، آرامش، دوستی و اعتقاد به ارزش ها را به ودیعه بگذاریم، اظهار داشت: این مسیر میسر نمی شود مگر آنکه نخست فرهنگسازی کنیم. یکی از شاخه های فرهنگسازی هم ادبیات و شعر است.

این شاعر کودکان و نوجوانان را معصوم ترین هدیه های خداوند دانست و افزود: از این رو تلاشم این است که مجموعه ای که برای آنها کار می کنم به دور از دنیای مرزبندی شده، اتفاقات این روزگار و به دور از هرگونه آشوبی باشد.

شفیعی با اشاره به کودکان درگیر جنگ خاطرنشان کرد: وقتی کودکان را در تلویزیون می بینم که در بمباران و با گلوله به شکل فجیعی کشته می شوند، غمگین می شوم. ما نیاز داریم برای کودکان از جایی شروع کنیم و اتفاقی رقم بزنیم که در سال های بعد شاهد این نباشیم که کودکان به جای مدرسه در خیابان ها، ویرانه های جنگ و مرزها باشند.

این شاعر تصریح کرد: جهان ما باید به سمتی برود که کودکان سر کلاس درس باشند و در کوچه ها بازی کنند و برای آینده متعالی خود تلاش کنند، نه اینکه آواره باشند و از کشور خود به مرزها و سایر کشورها بروند.

شفیعی با اشاره به اثر جدید خود برای نوجوانان یادآور شد: فکر می کنم این مجموعه شعر با عنوان "تمام کودکان جهان سپید هستند" می تواند کار کوچکی در راه صلح برای نوجوانان باشد.  در این مجموعه در قالب شعر سپید حدود ۶۴ شعر به نوجوانان تقدیم شده است.

وی صلح را یکی از حلقه های مفقوده ادبیات امروز کشورمان ذکر کرد و افزود: در زمینه صلح کم کار شده است. فکر می کنم، صلح مبحثی است که شاعران می توانند از زوایای مختلف به آن نگاه کنند.

نظر شما