شناسهٔ خبر: 39197 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مبارزه با افراطی گری نیازمند عزم و اراده جهانی است

یکی از مسایلی که همه ادیان الهی در برابرش باید بایستند مبارزه با افراطی گری است که امروزه شاهد رفتارهای وحشیانه آنها هستیم که نه تنها باعث آواره شدن مسلمانان و مسیحیان شده بلکه آثار و میراث تاریخی را نابود کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در دیدار با «اسقف مارآوا روئیل» دبیر مجمع عالی اسقفان کلیسای شرق آشوری با بیان این مطلب افزود: برای از بین بردن افراطی گری و تروریست نیاز به عزم و اراده جهانی است.

وی گفت: کشور ایران همواره با رهبران مذهبی به ویژه آشوریان ارتباطات خوب و موثری داشته است و معمولا پیروان ادیان الهی در ایران تعداد  قابل توجهی هستند که به راحتی و مسالمت آمیز با هم زندگی می کنند و نمایندگانی نیز در مجلس شورای اسلامی دارند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: خوشبختانه مجموعه آشوریان ایران در بین مردم از احترام ویژه ای برخوردارند و کلیساهای آنها فعال است و در جمهوری اسلامی ایران مشکلی را احساس نمی کنند.

جنتی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش بین الملل آن در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دیرباز با مجموعه های مختلفی از کلیساها در ایران درباره مسایل مشترک ادیان الهی گفت و گو داشته و همچنان این ارتباط و گفت و گوها ادامه دارد.

وی افزود: همچنین ایران همواره با بسیاری از کلیساهای جهان از جمله شورای جهانی کلیساها، شورای پاپی واتیکان، کلیسای ارتدوکس روسیه،کلیسای کاتولیک اتریش و یونان و ... در طول دو دهه گذشته گفت و گوها و مذاکراتی درباره نقاط مشترک بین ادیان الهی داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حادثه دلخراش منا اظهار کرد: متاسفانه در این حادثه بیش از چهار هزار نفر از حجاج جان باختند که از این تعداد حدود ۴۶۰ نفر از حجاج ایرانی بودند و این اتفاق بی کفایتی و عدم مدیریت مقامات عربستان را نشان می دهد.

وی با اشاره به جنایات داعش در منطقه ادامه داد: اقدامات داعش علاوه بر اینکه برای منطقه خطرناک است، برای صلح و امنیت جهانی نیز خطری جدی محسوب می شود.

جنتی افزود: این افراد نه تنها با مسیحیان و یهودیان و سایر پیروان ادیان الهی مشکل دارند حتی با اکثریت مسلمانان و اهالی شیعه نیز مخالف هستند و شیعه کشی را واجب می دانند.

وی ادامه داد: این افراد به هیچ یک از اصول حقوق بشر و اصول انسانی اعتقادی ندارند. در این میان کشور ایران برای خارج کردن آنها از منطقه کمک های بسیاری به کشورهای منطقه کرده است و اخیرا نیز ائتلافی از سوی غرب و آمریکا و اروپا برای اخراج آنها صورت گرفته است که امیدوارم هر چه زودتر از منطقه خارج شوند.

وزیر فرهنگ کابینه یازدهم گفت: امیدوارم تمامی ادیان الهی که همه مسیر یکتاپرستی و دعوت به توحید را طی می کنند دست در دست یکدیگر هدف تقرب به خداوند را پیش ببرند.

دبیر مجمع عالی اسقفان کلیسای شرق آشوری:

جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه مثبتی به آشوریان دارد

در ادامه این دیدار «اسقف مار آوا روئیل» دبیر مجمع عالی اسقفان کلیسای شرق آشوری گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره نگاه مثبت و خوبی نسبت به ایرانیان آشوری و کلیساهای آنها داشته و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ما وقتی در ایران حضور داریم خود را ایرانی می دانیم و از دولت جمهوری اسلامی ایران برای مقاومت همیشگی خود در برابر تروریست های منطقه تشکر می کنم.

نظر شما