شناسهٔ خبر: 39217 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توسعه شعب بین الملل دانشگاه‌ها در خارج از کشور

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل از توسعه شعب بین المللی دانشگاه های معتبر داخل در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین سالار آملی در خصوص گسترش شعب بین الملی دانشگاه‌ها در خارج از کشور گفت: یکی از سیاست های ما این است که بتوانیم در کشورهایی که به علم و دانش ما نیاز دارند، با توجه به سطح علمی کشورمان، شعب برخی از دانشگاه‌های معتبر داخل کشور را تاسیس کنیم.

وی ادامه داد: البته در این زمینه موفقیت هایی نیز داشته ایم به طوریکه در حال حاضر شعبه دانشگاه پیام نور در کشور افغانستان بیش از یک هزار و ۲۰۰ دانشجو دارد همچنین شعبه دانشگاه آزاد در کشور افغانستان ۵۰۰ الی ۶۰۰ دانشجو دارد و این روند در حال توسعه است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ادامه داد: دانشگاه‌های بزرگ می توانند در این زمینه اقدام کنند و مجوز نهایی راه اندازی این شعب در خارج کشور توسط مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم صادر می شود.

وی با بیان اینکه اکنون خیلی از دانشگاه‌ها علاقمند هستند که در این خصوص اقدام کنند، گفت: دانشگاه‌های متقاضی، باید دارای اعتبار و شاخص هایی که لازم است باشند. البته این فرایند، زمان بر است اما امیدواریم نتیجه بخش باشد.

نظر شما