شناسهٔ خبر: 39281 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صالحی حضور اعتراضى ایران درنمایشگاه فرانكفورت را موفق ارزیابی کرد

پس از پایان کار شصت و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرانكفورت، معاون امور فرهنگی ارشاد، از بازتاب گسترده‌ حضور اعتراضی ایران در این نمایشگاه گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی با اشاره به بازتاب اخبار بسته بودن غرفه ایران و ناشران بخش خصوصی در نمایشگاه كتاب فرانكفورت گفت: اخبار ایران در اعتراض به سیاست‌های گزینشی مسئولان نمایشگاه كتاب فرانكفورت بازتاب گسترده‌ای داشت، به گونه‌ای كه بیش از شصت رسانه بین‌المللی و منطقه‌ای به پوشش این خبرها در رسانه‌های خود پرداختند.

وی افزود: بازتاب این خبر در رسانه‌های خارجی نشان داد كه صدای اعتراض فرهنگی و مسالمت جویانه ایران به گوش جهانیان رسیده است.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: این اقدام اعتراضی یكپارچه ناشران ایرانی به گونه‌ای بود كه مشی تفرقه افكنانه برخی رسانه‌ها در همان روز نخست رنگ باخت و مجالی برای القای این شكاف فراهم نشد.

صالحی در پایان گفت: با استفاده از تجاربی كه در این نمایشگاه به‌دست آمد، به حضور موثر صنعت نشر ایران در عرصه های فرهنگی به‌ویژه شركت فعالانه در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

نظر شما