شناسهٔ خبر: 39286 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فضای دانشگاهها باید برای ارائه دیدگاه‌های مختلف باز باشد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: فضای دانشگاه ها باید باز باشد تا دیدگاه های مختلف در چارچوب قانون بتوانند مطرح شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام محمدیان در اجلاس روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری که صبح دیروز در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، با بیان اینکه در راه حق قدم برداشتن و در این راه ثابت قدم ماندن هزینه دارد، گفت: امروز شرایط فرهنگی و سیاسی کشور حالت ویژه ای دارد و شرایط بعد از برجام مطرح است، مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیرشان بحث احتمال نفوذ پس از برجام را مطرح کرده اند و اینکه اگر این قضیه به صورت صحیح مدیریت نشود می تواند زمینه نفوذ را بیشتر فراهم آورد.

وی افزود: ما باید هوشیار باشیم و در مقابل عده قلیلی که مسئله استکبار ستیزی را تقبیح می کنند بایستیم زیرا استکبار ستیزی راهبرد سرنوشت ساز جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بیان داشت: اگر کشور ایران در منطقه نفوذ دارد و یا در جهان حرفی برای گفتن دارد، به خاطر تاثیر مبارزه با استکبار جهانی و نظام سلطه است و دشمنان می خواهند با نفوذ از طریق جنگ نرم، افکار و اندیشه مردم مارا در جهت منافع خود تغییر دهند و اولین و مهم ترین هدف دشمن، دانشگاه ها و دانشگاهیان هستند.

محمدیان با اشاره به گفته مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از نیروهای مومن و حزب اللهی در دانشگاه ها گفت: روسای دانشگاه ها باید مراقبت کنند نیروهایی که از صمیم قلب و با خلوص نیت در دانشگاه ها فعالیت می کنند مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه روسای دانشگاه ها مسئولیت تمام بخش های دانشگاه را برعهده دارند که بخش فرهنگی و سیاسی هم شامل حوزه مسئولیت آنان است، گفت: دیدگاه های مختلف قانونی باید در دانشگاه ها مطرح شوند و روسای دانشگاه ها باید در برابر جریانات سیاسی قانونی که در دانشگاه مطرح می شوند بی طرف باشند و در موضع بالاتری قرار گیرند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها همچنین با اشاره به لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و بستر سازی و حمایت روسای دانشگاه ها از برگزاری این کرسی ها گفت: روسای دانشگاه ها در این خصوص باید موضع هدایت گری داشته باشند و هیچگاه با افراط و تفریط عمل نکنند زیرا مجموعه های دانشجویی پر شور و هیجان هستند و باید به درستی مدیریت شوند .

محمدیان با اشاره به فعالیت ۶۰۰ هیات عزاداری حسینی در دانشگاه های کشور گفت : لازم است روسای دانشگاه ها از فعالیت این هیات ها حمایت کنند تا مراسم شان با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

وی با تاکید بر تاثیر گذاری اردوهای جهادی در ساخت شخصیت دانشجویان و حتی اساتید جوان گفت: حمایت روسای دانشگاه ها از نشریات دانشجویی، انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و هنری دانشجویی نشان دهنده مدیریت مثبت و موثر آنها بر بخش فرهنگ سیاسی و فرهنگی دانشگاه است که می تواند در راهبرد ایجاد آرامش و محیطی با نشاط و پویا در دانشگاه بسیار موثر باشد.

نظر شما