شناسهٔ خبر: 39396 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان سفیران فرهنگ و تمدن ایران هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جمع دانشجویان ایرانی مقیم هلند تاکید کرد: دانشجویان سفیران فرهنگ و تمدن ایران هستند.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل ازایسنا؛ دکتر سید ضیاء هاشمی در جلسه دیدار با دانشجویان مقیم هلند که به همت رایزنی علمی ایران در منطقه شنگن در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) به تحلیل فلسفه نهضت عاشورا پرداخت و آن را نماد مبارزه با ظلم ، جهل و خشونت خواند.

وی در ادامه به جایگاه هویت بخش نهضت عاشورا در ایران اشاره کرده و آنرا چراغ راه انسان‌ها آزاده در طول تاریخ دانست.

دکتر هاشمی در ادامه ضمن تاکید بر سابقه علم آموزی سیر در افاق ایرانیانی همچون سعدی، غزالی و ابوریحان بیرونی را به عنوان الگو دانسته و به ضرورت بهره‌گیری از تجارب حضور در سایر کشورها در دوران جدید از دانشجویان به عنوان سفیران فرهنگ و تمدن اسلامی یاد کرد.

وی دانشجویان خارج از کشور را که خانه و وطن خودرا جهت کسب دانش و ارتقا ء سطح علمی به نیت ترقی کشور خود و خدمت به بشریت ترک کرده و مشکلات و دشواریهای راه را بجان خریده اند کسانی دانست که به تأسی از سیره دینی پیشوایان ما نوعی هجرت کرده و با کسب معرفت و مسئولیت پذیری اجتماعی خدمت به وطن را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، گفتگو و پرسش و پاسخ دانشجویان با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بخش دیگری از این دیدار بود که دانشجویان ضمن بیان دغدغه های علمی و فرهنگی موجود در توسعه کشور و توجه ویژه به نخبگان علمی و فرهنگی نکات خود را بیان داشتند و دکتر هاشمی نیز به تبیین و توضیح برنامه های وزارت علوم در این خصوص پرداخت.

همچنین، در این نشست دکتر جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند ، دکتر قربانی اصل رایزن علمی ایران در

منطقه شنگن و دکتر میرزایی سرپرست اداره کل فرهنگی و رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در جمع دانشجویان ایرانی مقیم هلند نیز حضور داشتند و دیدگاهها ی خود را در ارتباط با مسائل علمی و فرهنگی دانشجویان بیان نمودند.

نظر شما