شناسهٔ خبر: 39527 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران ۳۰ آبان برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران ۳۰ آبان برگزار می‌شود. این در حالی است که مهلت ارسال اثر به این سالانه کماکان ادامه دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ با پایان مهلت اولیه ثبت و ارسال اثر به نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، تعداد ۲۸۵ اثر در این سالانه ثبت و اصل آثار هم به دبیرخانه آن، ارسال شده است. بر اساس اعلام، مهلت شرکت در نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران تمدید شده و طراحان و گرافیست‌ها در حوزه کتاب، می‌توانند آثارشان را تا ۱۰ آبان در سامانه مربوطه ثبت کنند.

مطابق اعلام دبیرخانه نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران، بیشترین میزان مشارکت در این سالانه مربوط به رشته طراحی جلد کتاب و کمترین هم مربوط به رشته طراحی فونت کتاب بوده است. مراسم پایانی این سالانه ۳۰ آبان امسال در هفته کتاب و در محل فرهنگستان هنر برگزار می‌شود و یک هفته قبل از آن هم نمایشگاهی از آثار برگزیده نخستین سالانه هنر طراحی کتاب ایران برپا خواهد شد.

این سالانه از سوی موسسه خانه کتاب و با هدف «توجه دادن دست اندرکاران تولید کتاب در ایران، مخاطبان کتاب و به طور ویژه ناشران به اهمیت طراحی و گرافیک» و «حمایت و تشویق ناشران، طراحان، گرافیست ها و تصویرگران به امر طراحی کتاب» در دو بخش کتاب‌های «بزرگسال» و «کودک و نوجوان» و در گروه‌های «تصویری»، «غیرتصویری» و «علمی و  آموزشی» در موضوعات طراحی جلد، طراحی کل کتاب (گرافیک غیر از جلد) و طراحی فونت زیر برگزار می‌شود.

نظر شما