شناسهٔ خبر: 39551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی «بانوی برگزیده فرهنگ» در جایزه طاهره صفارزاده

دبیر جایزه طاهره صفارزاده گفت: 148 قطعه شعر، 25 مقاله و 5 پایان‌نامه درباره شخصیت قرآنی، علمی و ادبی دکتر صفارزاده به دبیرخانه سومین جایزه علمی – ادبی این بانوی قرآنی از سوی شاعران و محققان ارسال شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ رضا اسماعیلی، دبیر سومین دوره جایزه علمی – ادبی طاهره صفارزاده، گفت: همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت دکتر صفارزاده، امسال نیز به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مراسم اختتامیه سومین دوره از جایزه علمی – ادبی دکتر طاهره صفارزاده بعد از ظهر روز سه شنبه، ۱۹ آبان‌ماه، در سالن سوره حوزه هنری با حضور جمعی از مسئولان، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و همچنین برگزیدگان بخش‌های سه‌گانه این جایزه برگزار خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه افزود: ۱۴۸ قطعه شعر، ۲۵ مقاله و پنج پایان‌نامه درباره شخصیت قرآنی، علمی و ادبی دکتر صفارزاده به دبیرخانه سومین جایزه علمی – ادبی این بانوی قرآنی از سوی شاعران و محققان ارسال شده است. شعرهای سروده شده درباره دکتر صفارزاده در قالب‌های مختلف شعری از جمله غزل، رباعی، نیمایی، سپید و ... است.

وی درباره کیفیت برگزاری و برنامه‌های این دوره از جایزه افزود: در مراسم اختتامیه این دوره از تعدادی از محققان و شاعران خارجی نیز برای سخنرانی و شعرخوانی در گنکره دعوت به عمل آمده است. همچنین چاپ دوم مجموعه شعر «در ستایش بیداری» که در بر دارنده سروده های تقدیمی شاعران معاصر به این بانوی قرآنی است در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد. در این مراسم کلیپ (نماهنگ) جدیدی نیز از زندگی و فعالیت های علمی – ادبی این شاعر و قرآن پژوه معاصر برای اولین‌بار به نمایش درخواهد آمد.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه سومین دوره جایزه علمی – ادبی دکتر طاهره صفارزاده در هر بخش یک برگزیده و یک تقدیری خواهد داشت، گفت: در مراسم اختتامیه از برگزیدگان با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل می‌شوند.

دبیر سومین دوره جایزه علمی – ادبی دکتر طاهره صفارزاده درباره بخش «بانوی برگزیده فرهنگ» گفت: امسال نیز همچون دو سال گذشته، توسط شورایی از کارشناسان فهرستی از بانوان فعال فرهنگی تهیه شده است که با تشکیل جلسات کارشناسی، کارنامه فعالیت های علمی و فرهنگی آنان بررسی و با نظر شورای داوران یک نفر به عنوان بانوی برگزیده فرهنگ معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی استقبال شاعران، محققان و پژوهشگران را برای ارسال اثر به این همایش علمی – ادبی خوب توصیف کرد و ادامه داد: خانم صفارزاده شخصیتی‌ست که به خاطر فضایل قرآنی و ارزش های انسانی و مقام برجسته علمی مورد احترام همه اصحاب فکر و فرهنگ است؛ به همین خاطر بسیاری از شاعران و محققان به منظور ادای دین به این بانوی قرآنی آثار پژوهشی و ادبی خود را با افتخار برای شرکت در این همایش ارسال کرده اند، ضمن اینکه دکتر صفارزاده  چهره ای جهانی و نامی شناخته شده در میان شاعران ایرانی و خارج از کشور است.

وی در پایان، ضمن اعلام خبر برگزاری نشست خبری این جایزه در روز دوشنبه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۰ صبح در سالن امیرحسین فردی، ادامه داد: باید از همراهی‌ها و همدلی‌های صمیمانه علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، برای برگزاری شایسته و باشکوه این دوره از برنامه تشکر و قدردانی کرد.

همچنین از همه محققان، قرآن پژوهان، شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات برای حضور در مراسم اختتامیه این همایش دعوت  می شود تا در این مراسم حضوری فعال داشته باشند.

در مراسم اختتامیه سومین جایزه علمی – ادبی دکتر طاهره صفارزاده، علاوه بر شخصیت‌های علمی – ادبی کشور، برادر خانم صفارزاده، جلال صفارزاده و جمعی از شاگردان و دانشجویان ایشان نیز حضور خواهند داشت.

نظر شما