شناسهٔ خبر: 39553 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره منطقه‌ای دانشگاه پاک

معاون فرهنگی دانشگاه بجنورد از برگزاری جشنواره منطقه‌ای و نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پاک به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر جواد هراتی اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه ای و نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پاک که پیش از این تا پایان مهرماه بود، تا آخر آبان ماه سال جاری تمدید شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره در راستای انعقاد تفاهم نامه ای بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

هراتی با اشاره به برگزاری این جشنواره به صورت منطقه ای ،افزود: امسال این جشنواره به میزبانی دانشگاه بجنورد و با مشارکت دانشگاه های خراسان رضوی،خراسان جنوبی ، گلستان ،مازندران و سمنان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در آذر ماه سال جاری، عنوان کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را با موضوع پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در قالب وبلاگ نویسی،طراحی پوستر،کارکاتور،شعر،مقاله عکس،فیلم،پایان نامه و داستان به دبیر خانه جشنواره واقع در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بجنورد ارسال و از جوایز نفیس در نظر گرفته شده برای نفرات برتر بهره مند شوند.

هراتی توضیح داد: سبک زندگی مطلوب دانشجوی سالم و به دور از مواد مخدر و روان گردان‌ها، نقش توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در کاهش میزان ابتلا به اعتیاد،بررسی نقش رسانه‌های مدرن و دنیای مجازی و تبعات و اثرات آن در کاهش تقاضا،نقش و جایگاه تفکرات و اندیشه‌های انحرافی و نحله ­های جعلی در میزان ابتلای به مواد مخدر از محورهای این جشنواره است.

هراتی از دیگر محورهای این جشنواره به جایگاه خانواده، دوستان و همسالان دانشجو در گرایش به سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها، اهمیت مدیریت محیط های خوابگاهی و نقش آن در پیشگیری و کاهش تقاضا ،ارتباط افت تحصیلی و اختلالات رفتاری و روانی با سوء مصرف مواد مخدر به ویژه روان گردان‌ها،گسترش اعتیاد به اینترنت، چالش‌ها و فرصت‌ها اشاره کرد

نظر شما