شناسهٔ خبر: 39798 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

20 درصد محتوای آموزشی مدارس بومی شد

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از بومی شدن 20 درصد محتوانی آموزشی مدارس خبرداد و گفت: کیفیت آموزش نه تنها موجب افزایش کیفیت دستگاه تعلیم و تربیت می شود بلکه موفقیت معلمان را در بازده کار به همراه خواهد داشت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در جمع معاونان پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهارکرد:تا کنون ۲۰ درصد محتواهای آموزشی توسط معلمان و با نیازهای بومی محقق شده است.
وی با بیان اینکه در ساماندهی نیروی انسانی و آموزش نیروی انسانی ، معاونان پژوهشی استان ها پیش از آغاز سال تحصیلی فعالیت گسترده ای را انجام دادند ، اظهار کرد: کیفیت آموزش باعث موفقیت معلمان در امر تعلیم و تربیت می شود.
محمدیان با بیان اینکه گروه تحلیل محتوا که ناظر بر کیفیت آموزش است ، بخشی از تکالیف سند آموزش و پرورش را پیگیری می کنند و لذا در آینده نزدیک ۱۰ تا ۲۰ درصد محتواهای آموزشی توسط معلمان و البته با منطبق با نیازهای بومی محقق خواهد شد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه رویکرد تنوع بخشی به رسانه های آموزشی مطابق با سند برنامه درسی ملی است ، افزود: محیط سایبری از اهمیت ویژه ای برای سازمان برخوردار است و در این رابطه نرم افزار 'بر فراز آسمان' تولید شده و امید است این مواد آموزشی از طریق سامانه شبکه ملی مدارس ارایه شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، محمدیان با بیان اینکه درنظر داریم توسط انتشارات مدرسه ، سامانه معلمان مؤلف را فعال کنیم ، اظهار کرد: از تمام معلمانی که می توانند تولید محتوا انجام دهند دعوت خواهد شد تا در این خصوص به آموزش و پرورش کمک کنند.

نظر شما