شناسهٔ خبر: 39918 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت زنده‌یاد هوشنگ کاظمی با سخنرانی قباد شیوا

آیین بزرگداشت زنده‌یاد هوشنگ کاظمی نخستین دانش آموخته گرافیک نوین و طراح جلد کتاب، 18 آبان با سخنرانی قباد شیوا، محسن وزیری مقدم، محمدرضا اصلانی و آرش تنهایی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  آیین بزرگداشت زنده‌یاد هوشنگ کاظمی از ساعت ۱۶ دوشنبه ۱۸ آبان (۱۳۹۴) با حضور و سخنرانی قباد شیوا، محسن وزیری مقدم، محمدرضا اصلانی و آرش تنهایی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
نمایش فیلم زندگینامه زنده‌یاد کاظمی بخش دیگری از این برنامه است.
همچنین نمایشگاهی از آثار و عکس‌های استاد کاظمی به همراه پوسترهایی از طراحان برجسته  کشور، قبادشیوا، ابراهیم حقیقی وکیانوش غریب‌پور باموضوع این چهره نامی هنر گرافیک از ۱۵تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ در گالری شماره یک ارسباران برای بازدید عموم برپاست.
هوشنگ کاظمی متولد سال ۱۳۰۲ در تهران، از نخستین دانش آموختگان رشته طراحی و گرافیک در ایران بود. وی تحصیلات متوسطه را در سال ۱۳۲۰ به اتمام رساند و لیسانس خود را در رشته ادبیات خارجی و فوق لیسانس را در رشته خط و گرافیک از مدرسه عالی هنرهای تزیینی پاریس دریافت کرد.

فعالیت در بخش تبلیغات شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند، تاسیس دانشکده هنرهای تزیینی تهران (دانشگاه هنر) برپایی دومین نمایشگاه دو سالانه تهران در کاخ گلستان سال ۱۳۳۸، مسئولیت دانشکده هنرهای تزیینی، برپایی نمایشگاه‌های متعدد برای جلب سیاحان داخل و خارج کشور، دریافت جوایز بین المللی در تبلیغات جهانگردی طی سال‌های ۴۹-۱۳۴۲، سفرهای فرهنگی و مطالعاتی برای پژوهش وضعیت مدارس هنرهای تجسمی به کشورهای (کانادا، ژاپن ،هند، استرالیا و...) بخش هایی از فعالیت این گرافیست است . وی مهر امسال (۱۳۹۴) درکشور استرالیا دار فانی را وداع گفت.

فرهنگسرای ارسباران در تهران، خیابان شریعتی، بالاتراز پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

نظر شما