شناسهٔ خبر: 39975 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کنفرانس بین المللی اندیشه علوم انسانی در اسلام با حضور اساتید ایرانی در اندونزی

دومین کنفرانس بین المللی اندیشه علوم انسانی در اسلام با حضور اساتیدی از ایران به میزبانی جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حمید پارسانیا' از دانشگاه باقرالعلوم (ع) و استاد علوم اجتماعی دانشگاه تهران، 'علی عباسی' از دانشگاه جامعه المصطفی، 'محمد کاظم علوی' از دانشگاه حکیم سبزواری و 'موسی دیباج' از دانشگاه تهران از جمله اساتید ایرانی شرکت کننده در این کنفرانس هستند که ۱۸ و ۱۹ نوامبر (۲۷ و ۲۸ آبان) در اندونزی برگزار می شود.
در این کنفرانس کارشناسان و اساتیدی از انگلیس، نیوزیلند، مالزی، اندونزی، پاکستان، نیجریه، بنگلادش و تایلند شرکت دارند و دیدگاه های خود را در خصوص موضوع کنفرانس در قالب مقاله ارائه می کنند.
بررسی توسعه یک دیدگاه جدید علوم انسانی بر اساس دیدگاه اسلامی و پرداختن به مشکلات معرفت شناختی معاصر در ارتباط با جریان اصلی علوم انسانی معاصر از جمله اهداف این کنفرانس است.
مقالاتی در حوزه معرفت شناسی اسلامی، نقد مشکلات معرفت شناختی در جریان اصلی علوم انسانی معاصر و روش شناسی در حوزهای مطالعاتی از قبیل انسان شناسی، جامعه شناسی، روان شناسی، سیاست، اقتصاد و آموزش پرورش از جمله بخش های مهم این کنفرانس دو روزه است.
نخستین دوره این کنفرانس نوامبر سال گذشته در جاکارتا برگزار شد و برگزاری آن بر عهده پژوهشگاه بین المللی صدرا است.

نظر شما