شناسهٔ خبر: 40048 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مطهرنیا: اندیشورزان از طریق کتاب، پل ارتباطی فرهنگ متعالی را با توده‌ها برقرار می‌کنند

مهدی مطهرنیا، آینده‌پژوه و کارشناس مسائل بین‌الملل با حضور در غرفه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات گفت: «نویسندگان اندیشه‌ورز از طریق کتاب پل ارتباطی مناسبی بین فرهنگ متعالی و توده‌ها ایجاد می‌کنند.» وی خبرگزاری کتاب ایران را «بنیان» این پل دانست که انتقال فرهنگ روی آن بنا می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبلنا؛ مهدی مطهرنیا، پژوهشگر و نویسنده با حضور در غرفه خانه کتاب در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات به نقش اندیشه‌ورزان در امر تحقیق پرداخت و گفت: کتاب اصولا پل کلاسیک میان فرهنگ متعالی و فرهنگ عمومی است. وقتی صحبت از فرهنگ متعالی به میان می‌آِید، به بازتبیین آرمان‌های انتزاعی، اصول‌ و ارزش‌ها می‌رسیم.
 
وی ادامه داد: نویسندگان زمینه‌ساز خوبی برای ایجاد فضای علمی برای بازتعریف آرمان‌ها و هنجارها در ساحت‌های گوناگون هستند تا با ایجاد سمبل برای مدیریت رفتارها در ساحت‌های گوناگون اجتماعی عمل کنند.

مطهرنیا با تاکید بر این‌که کتاب به عنوان ابزار اساسی و پل کلاسیک ایجاد ارتباط نویسندگان با جامعه است. افزود: اگر نویسندگان را حاملان فرهنگ برای توده‌ها بدانیم باید بگویم حوزه اندیشه و اندیشه‌ورزی بهداشت فکری جامعه را تضمین می‌کند. اگر کتاب نتواند این پل اساسی بین مردم و مولفان را ایجاد کند، جامعه با تنش و انشقاق مواجه می‌شود.
 
وی ضمن اعلام این‌که نویسندگان دیده‌بانان فرهنگی جامعه خود هستند اظهار کرد: خبرگزاری کتاب پایه‌ پل انتقال فرهنگ  است. این رسانه، نه تنها باید به رسالت خود در انتقال این مفاهیم و اندیشه‌ها توجه کند، بلکه باید نیازهای توده‌ها را نیز  به اهل قلم انتقال دهد و یک ارتباط دوسویه و پرسرعت بین فرهنگ متعالی و نیازهای مردم برقرار کند.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات تا ۲۲ آبان ماه در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

نظر شما