شناسهٔ خبر: 40050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عقب ماندگی و کندی در شتاب علمی را رفع می‌کنیم

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: با جدیت مطالبات مقام معظم رهبری را پیگیری کرده و اگر کندی و عقب ماندگی در شتاب علمی هست آن را رفع می‌کنیم.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی طهرانچی با اشاره به دیدار صبح امروز روسای برخی از دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری گفت: در ابتدا مقام معظم رهبری مباحث کاملی در خصوص تاریخ دانشگاه‌ها و اثرات آن در ایران دوره اسلامی، قبل و بعد انقلاب مطرح کردند.

وی ادامه داد: سپس ایشان در دو حوزه علم و پژوهش و فضای فرهنگی تذکراتی را مطرح کردند، مبنی بر اینکه در حوزه علم، ماموریت گرا کردن پژوهش، ایجاد پژوهشکده‌ها در دانشگاه‌ها و ایجاد روحیه پژوهشی باید مدنظر دانشگاه ها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: در دو حوزه مذکور دانشگاه برنامه هایی از پیش داشت که بعد از تذکرات مقام معظم رهبری قصد داریم به این برنامه‌ها شدت و سرعت دهیم.

وی با بیان این مطللب که در مورد مسایل فرهنگی نیز جای بحث در دانشگاه‌ها وجود دارد و باید کار بیشتری در این زمینه صورت گیرد افزود: مقام معظم رهبری درباره سرعت شتاب علمی نیز مطالبی را فرمودند که باید سرعت علم افزایش یافته و حرکت در این زمینه جدی تر شود چون به هرحال عقب ماندگی وجود دارد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد تربیت مدیران آینده توسط دانشگاه ها نیز به نکاتی اشاره کردند، که در این زمینه نیز جای کار بسیاری وجود دارد.

طهرانچی افزود: در مجموع دیدار با مقام معظم رهبری برای ما دانشگاهیان فرصت مغتنمی است که نکات و تذکرات لازم را دریافت کرده و با قوت به فعالیت خود ادامه  دهیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی در جهت فرمایشات و انتظارات مقام معظم رهبری حرکت کرده و با جدیت مطالبات مطرح شده را پیگیری می کند و اگر کندی و عقب ماندگی در شتاب علم وجود دارد، آن را رفع خواهیم کرد.

نظر شما