شناسهٔ خبر: 40052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه مطبوعات راهبرد ملی و کارکرد بین‌المللی برای کشور ندارد

مدیرعامل خبرگزاری موج می‌گوید نمایشگاه مطبوعات راهبرد ملی و کاکرد بین‌المللی و منطقه‌ای مشخصی برای کشور را به دنبال ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمودرضا امینی مدیرعامل خبرگزاری موج ضمن اشاره به اینکه نمایشگاه مطبوعات در شکل برگزاری فعلی خود خروجی کامل و قابل اعتنایی ندارد، اظهار کرد: این نبود خروجی مساله امسال نمایشگاه مطبوعات نیست و ما سال هاست که با آن مواجهیم. اگر این حضور یک هفته‌ای قرار است تنها به حضور برخی چهره‌ها و مصاحبه با آنها باشد که در تمام طول سال نیز می‌تواند اتفاق بیافتد، پس باید پرسید که قرار است نمایشگاه برای ما چه کارکردی خاص و انحصاری داشته باشد؟

وی ادامه داد: وقتی ما نمایشگاه مطبوعات را موضوعی ملی و منطقه‌ای معرفی می‌کنیم، انتظار هم این است که کارکرد ملی و منطقه‌ای نیز برای آن تدارک ببینیم. اما نمایشگاه مطبوعات ما ساختار ویژه و راهبردی مشخص که به این کارکرد منتهی شود دیده نمی شود.

امینی افزود: اگر دولت سالانه برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات هدف گذاری مشخصی داشته باشد نباید به رسانه‌ها بگوید که پول بدهید تا بتوانید در نمایشگاه حاضر شوید بلکه در مقابل به آنها پول هم می‌دهد که به نمایشگاه بیایند تا یک کنش بین المللی را رقم بزنند.

مدیرعامل خبرگزاری موج تصریح کرد: رسانه در همه جای دنیا و از جمله ایران یک ابزار برای کنشگری است. این مساله در کشور ما که همواره مورد هجوم فرهنگی و... است از اهمیت بیشتری برخوردار است. حالا سوالی که مطرح است این است که با این درجه از اهمیت، چه کسی در کشور رسانه را باید سازماندهی و جهت دهی کند. به باور من فقدان مدیریت کلان و فرماندهی رسانه ها برای تحقق اهداف ملی مهمترین موضوعی است که در کشور ما از این رهگذر قابل توجه و رویت است.

امینی افزود: در تمام دنیا رسانه ها را ابزاری پیشرفته برای تحقق اهداف دیپلماتیک می دانند اما در ایران و در حال حاضر رسانه ها حتی توان کمک به حل مشکلات داخلی را هم از دست داده اند.

وی در پایان تصریح کرد: دولت باید با سرعت و توجه بیشتری برای هدف گذاری ملی پیرامون رسانه ها گام بردارد و اجازه ندهد تا جذابیت های کاذب پیرامون رسانه ها  منجر به کاهش تاثیرگذاری و انگیزه رسانه ها برای حرکت در مسیر توسعه شود.

نظر شما