شناسهٔ خبر: 40254 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کرسی نظریه پردازی طرحی نو در علم اصول برگزار می شود

پیش کرسی طرحی نو در علم اصول بر مبنای حجیت قوی ترین معرفت ممکن نوعی برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ هیئت "حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره" دومین جلسه پیش کرسی با موضوع "طرحی نو در علم اصول بر مبنای حجیت قوی ترین معرفت ممکن نوعی" را در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند.

بنا بر این گزارش، نظریه پرداز این موضوع حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد، مدیر مؤسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی است که با طرح این نظریه ساختار حجج و امارات علم اصول را به شکلی نظام مند مطرح کرده و بازگشت تمام حجج و امارات معتبر را به قوی ترین معرفت ممکن نوعی می داند؛ بر خلاف مرحوم شیخ انصاری که نگاهی تعبدی به حجج و امارات معتبر دارد.

 

این گزارش می افزاید: این نشست با حضور حجج اسلام ابوالقاسم علیدوست، جعفر نجفی(بستان) و ظهیری برگزار می شود؛ همچنین ناقدان این نشست حجج اسلام محمد قائینی، سید محمد نجفی یزدی، محمود حکمت نیا هستند.

 

گفتنی است، پیش کرسی "طرحی نو در علم اصول بر مبنای حجیت قوی ترین معرفت ممکن نوعی" ساعت از ساعت ۱۸ تا ۲۱ شامگاه فردا چهارشنبه، ۲۷ آبان ماه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم، بلوار عمار یاسر، خیابان ۱۵خرداد(شاه سیدعلی)، کوچه ۱۰، برگزار می شود.

نظر شما