شناسهٔ خبر: 40322 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره خلیج فارس در انتظار تایید برای بین‌المللی شدن

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از ارائه پیشنهاد بین‌المللی شدن جشنواره خلیج فارس به وزیر ارشاد خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در گفتگو یی درباره فرجام برگزاری جشنواره ملی خیلج فارس و کم رنگ شدن ابعاد برگزاری آن اظهار داشت: جشنواره ملی خلیج فارس آتشی نبود که زود خاموش شود و به سردی برود. امسال هم ما جشنواره را برگزار کردیم منتهی  شخص وزیر ارشاد به جشنواره این نگاه را داشتند که استان‌های بوشهر و خوزستان نیز باید در برگزاری جشنواره سهیم بوده و برنامه داشته باشند. به همین خاطر امسال در بوشهر نیز جشنواره برگزار شد و آقای جنتی میهمان این استان شد. برای سال آینده نیز اگر خوزستان آمادگی داشته باشد میزبان جشنواره خواهد بود و گرنه ما بار دیگر آن را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: خواسته ما این است که موجی که ما در حوزه اجتماعی و اقتصادی پیرامون خلیج فارس ایجاد می‌کنیم هم باید در دل موج فرهنگی پیرامون این جایزه قرار بگیرد.

درویش‌نژاد با اشاره به تقاضای رسمی وزیر ارشاد مبنی بر دائر شدن دبیرخانه دائمی جشنواره ملی خلیج فارس در هرمزگان، گفت: نظر آقای جنتی این بود که با محوریت هرمزگان سایر استان‌ها در این جشنواره مشارکت کنند. ما هم برای این مساله اقدام به نوشتن شرح وظایف و تشکیل یک شورای سیاستگذاری کردیم که در آن نقش سایر استانهای همجوار نیز دیده شود. مجموعه این اقدامات در قالب یک برنامه مدون طراحی و در اختیار وزیر محترم قرار گرفته است تا به تایید ایشان برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد:به نظر من باید بیش از هر چیز به تقویت نگاه بین‌المللی این جشنواره پرداخت و به آن همت گماشت. این کار در قالب برنامه‌های هنری، میزگردهای تخصصی و برنامه‌های فرهنگی میسر خواهد شد.  

وی ادامه داد: در مجموعه شرح وظایفی که برای دبیرخانه و شورای سیاستگذاری جشنواره خدمت وزیر ارشاد ارسال شده است به طور مستقل برنامه‌ای برای بین‌المللی شدن این جشنواره تدارک دیده شده است. از سوی دیگر برنامه ما این است که جشنواره از حالت فصلی خارج شده و در طول سال در حوزه های مختلف داخلی و خارجی پیرامون خلیج فارس برنامه داشته باشیم تا یک جریان فکری فرهنگی مستمر پیرامون این بخش از سرزمین ایران در تمام جهان شکل بگیرد .

نظر شما