شناسهٔ خبر: 40326 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عباسعلی سلیمانی: اصل اعتقادات مسلمانان از کتاب آغاز می شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اصل اعتقادات مسلمانان از کتاب که همان قرآن کریم است آغاز می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در مراسم تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: با توجه به سابقه ایران اسلامی در بهره گیری از کتاب و فرهنگ کتابخوانی، میانگین مطالعه مفید اعلام شده در کشور قابل قبول نیست. 
امام جمعه زاهدان افزود: واژه کتاب در دین مبین اسلام جزو واژگان بسیار مقدس است و توجه نداشتن به کتاب مسلمانان را به انسان هایی بی هویت تبدیل می کند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر یک مسلمان با سواد به نسبت آگاه در حد قرائت قرآن در شبانه روز حداقل ۵۰ آیه تلاوت نکند به طور قطع از افرادی شناخته می شود که کلام الله مجید در روز قیامت از وی شکایت خواهد کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با تاکید بر پیشینه و سابقه بالای ایران اسلامی در توجه و عشق به کتاب اظهار داشت: رسول مکرم اسلام(ص) در صدر اسلام نیز با اشاره به سلمان فارسی گفتند قرن ها بعد قوم دیگری به غیر از اعراب در موضوع توجه به کتاب قرآن بر آنان پیشی می گیرد.
آیت الله سلیمانی افزود: امروز دنیا عرب به معنی خاص کلمه با کارکرد خود در جهان، اسلام هراسی و انقلاب اسلامی با نوع نگاه و عملکرد خود، اسلام پذیری را به وجود آورده اند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان فرهنگی باید با برنامه ریزی مناسب انس با کتاب را در جامعه بیشتر کنند زیرا آمار در این رابطه خیلی رضایت بخش نیست.
وی افزود: با توجه به در خواست مردم استاندار سیستان و بلوچستان قول مساعد را در رابطه با ساخت یک کتابخانه مرکزی استاندارد در زاهدان داد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: آمار مطالعه ۱۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه برای این استان قابل قبول نیست و انتظار داریم تمام دستگاه های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی برای بهبود این وضعیت وارد عمل شوند.
علی اصغر جمشیدنژاد تاکید کرد: برنامه ریزی ها در این رابطه باید به گونه ای شکل گیرد تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی از همان دوران کودکی به یک عادت در جامعه تبدیل شود.
وی ادامه داد: نهادینه شدن این فرهنگ نیازمند تغییر در ساختار آموزش و پرورش و دیگر حوزه های مرتبط و اجرای برنامه های بیشتر در این رابطه است.
وی گفت: همچنین می توانیم با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح استان هدایای خریداری شده برای نشست ها و همایش های مختلف را از نوع کالاهای فرهنگی مثل کتاب انتخاب کنیم.
شماری از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی سیستان و بلوچستان در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

نظر شما