شناسهٔ خبر: 40342 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صورتک «اشک شوق» واژه منتخب سال فرهنگ لغات آکسفورد شد

با وجود این‌که به معنای واقعی کلمه صورتک «ایموجی» (Emoji) یک لغت محسوب نمی‌شود، اما به‌دلیل معروفیت آن به صورتک «اشک شوق»، فرهنگ لغت آکسفورد لغب «واژه سال» را به آن اختصاص داد.

صورتک «اشک شوق» واژه منتخب سال فرهنگ لغات آکسفورد شد

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ صورتک «ایموجی» که طی چند سال گذشته در پیام‌های کوتاه بسیار کاربرد پیدا کرده بود، به‌دلیل بیان احساسات و کاربرد زیاد برای انتقال حس از ورای واژگان از سوی فرهنگ لغت آکسفورد به عنوان «واژه سال» برگزیده شد.
 
هیات انتخاب واژه سال آکسفورد گفته‌اند که «ایموجی» به یک وجهه جهانی در دنیای دیجیتال بدل شده است و با یک تصویر ساده توانسته تمامی احساسات یک فرد را به‌خوبی نشان دهد.
 
«کاسپر گراتوول»، مدیر موسسه فرهنگ لغت آکسفورد گفته است: «می‌دانیم که الفبای سنتی برای بیان یک احساس ژرف به طور کامل گویا نیست و برای بر زبان آوردن یا نوشتن آن جملات بسیاری را باید به‌کار برد و این مساله در قرن بیست‌ویک نیاز به بیان احساس با تصویر را بیشتر نشان داد. بنابراین تعجبی ندارد که متون تصویری چون ایموجی خلق شد تا این خلاء را پر کند. این صورتک می‌توان به اندازه یک صفحه سخن بگوید.»
 
تحقیقات نشان می‌دهد صورتک موسوم به «اشک شوق» تنها در انگلستان 20 درصد مکالمات دیجیتالی را در سال 2015 به‌خود اختصاص داده است.
 
موسسه فرهنگ لغت آکسفورد در تفسیر خود بر معنای «واژه» آورده است: «یک تک عنصر معنادار» یا «یک واحد زبانی مفهومی»؛ این تعریف به هیات انتخاب آکسفورد اجازه داده است تا به‌جای اشکال معمول واژگانی، یک ایموجی را به عنوان «واژه سال» برگزیند.
 
واژه «ایموجی» برگرفته از زبان ژاپنی است، این کلمه به‌معنای «تصویر دیجیتال کوچک برای بیان ایده یا احساس در مکالمات الکترونیک» است.

نظر شما