شناسهٔ خبر: 40366 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل اتحادیه فیلمسازان مسلمان در جشنواره فیلم وحدت

دبیر نخستین جشنواره فیلم وحدت با تشریح جزئیات این جشنواره، گفت: به دنبال راه اندازی اتحادیه فیلمسازان مسلمان در مجمع جهانی تقریب مذاهب هستیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ هاشم میرزاخانی روز یکشنبه در نشست رسانه ای نخستین جشنواره فیلم وحدت اظهار کرد: موضوع وحدت و تقریب مذاهب از دیرباز برنامه ریزی شده است و در طول بیش از سه دهه انقلاب اسلامی ایران، اجلاس و برنامه های مختلفی با موضوع وحدت در ایران داشته ایم.
وی افزود: مجمع جهانی تقریب مذاهب همه ساله همزمان با هفته وحدت برنامه های متنوعی را با حضور اندیشمندان جهان اسلام برگزار می کند و در این مراسم برای فعالیت های سالانه برنامه ریزی های مناسب صورت می گیرد.
دبیر نخستین جشنواره فیلم وحدت با اشاره به اینکه نیاز به فعالیت در حوزه وحدت این روزها بسیار احساس می شود، گفت: بنابراین برنامه ریزی ها برای راه اندازی جشنواره ای سالیانه با موضوع وحدت در دستور کار مجمع جهانی تقریب و مذاهب قرار گرفت.
میرزاخانی در ادامه به تاکید آیت الله اراکی بر سالیانه برگزار شدن جشنواره وحدت اشاره کرد و توضح داد: تقریبا تلاش ۵ ماه ای برای برگزاری جشنواره تا به حال شکل گرفته است و توانسته ایم آیین نامه و فراخوان را در سایت جشنواره قرار دهیم.
وی افزود: با توجه به اینکه نخستین دوره جشنواره برگزار خواهد شد، بنابراین فیلم سازان مسلمان می توانند همه آثار خود را بدون در نظر گرفتن زمان ساخت ارسال کنند.
دبیر نخستین جشنواره فیلم وحدت، ازجمله مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را ایجاد پایگاهی برای مسلمانان جهان عنوان کرد و افزود: در مجمع جهانی تقریب مذاهب اتحادیه های مختلفی ازجمله پزشکان و زنان وجود دارد و ما با برگزاری این جشنواره به دنبال این هستیم که اتحادیه فیلمسازان مسلمان را نیز در مجمع راه اندازی کنیم.
برگزاری جشنواره در دو بخش ملی و بین الملل از دیگر موضوعاتی بود که میرزاخانی در توضیح آن گفت: از نظر ما جشنواره بین المللی است و نیاز به بخش ملی ندارد اما چون نخستین دور برگزاری است و احتمالا آثار بسیاری از ایران حضور خواهد داشت تصمیم گرفتیم اولین دوره بخش ملی هم داشته باشد.
وی از دیگر تصمیم ها برای برگزاری جشنواره در سال آینده را برگزاری آن یک هفته قبل از هفته وحدت عنوان کرد و افزود: امسال چون امکان برگزاری جشنواره در هفته وحدت -دی ماه ، نیست؛ در اردیبهشت ماه برگزار خواهیم کرد.
میرزاخانی علت برگزاری جشنواره قبل از هفته وحدت را حضور میهمانان خارجی عنوان کرد.
دبیر نخستین جشنواره فیلم وحدت در معرفی بخش های مختلف جشنواره نیز، اظهار داشت: این جشنوراه در بخش های فیلم کوتاه، نیمه بلند، بلند و نماهنگ آثار ارسالی را دریافت خواهد کرد.
وی ادامه داد: همچنین فیلم های جشنواره در بخش های وحدت مسلمین، قرآن کریم، پیامبر اعظم (ص) و بخش ویژه اسلام هراسی برگزار خواهد شد.
میرزاخانی همچنین درباره نحوه دریافت آثار بین الملل نیز خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره از طریق اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی منتشر خواهد شد و آثار ارسالی به کمک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دریافت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره بین المللی فیلم وحدت از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت سال ۹۵ در دو بخش ملی و بین الملل در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما