شناسهٔ خبر: 40406 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایستگاه‌های اتوبوس شیراز کتابخانه می‌شوند / طرح ˝مطالعه در سفر˝ کلید خورد

طرح ˝مطالعه در سفر˝ در پایانه شهرک بزین شیراز کلید خورد تا ایستگاه‌های اتوبوس به مرکزی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ این طرح با حمایت و همراهی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز، انتشارات نویدگویی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و سازمان اتوبوسرانی شیراز با ۷۰۰۰ نسخه کتاب در فاز اول آغاز شد.

بر اساس این طرح که در مراسم افتتاحیه آن سیدمحمدامین جعفری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، احمد همتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز، حمیدرضا ناصری مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه، داریوش نویدگویی رئیس هیأت مدیره مجمع خیران کتابخانه‌ساز، محمود رضا طالبان نایب رییس و سعید سیف عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز، سیدعبدالرضا دستغیب مدیرعامل و سایر اعضای مجمع خیرین فرهنگ ساز و شهرساز حضور داشتند، ۷۰۰۰ نسخه کتاب در ۱۶ ایستگاه اتوبش شهری خط ۱۴۸ حد فاصل میدان شهداء تا شهرک بزین قرار گرفت.

۱۶ سازه دراین طرح که به همت مهندس خائف از خیرین شیرازی تهیه شده است در ایستگاه‌های اتوبوس قرار گرفته‌اند تا مردم از کتاب‌های آن استفاده کنند. در این کتابخانه‌های کوچک این مطلب عنوان شده است که هر مسافر بعد از خواند کتاب، آن را به مسافر علاقمند دیگری بسپارد یا در کتابخانه ایستگاه مقصد بگذارد.

همچنین در هر ایستگاه صندوقی نیز برای اهدای کتاب تعبیه شده است.

داریوش نویدگویی مدیرانتشارات نوید شیراز و ایده پرداز اولیه این طرح، در فاز اول ۳ هزار نسخه و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس ۴ هزار نسخه کتاب را برای شارژ کتابخانه‌ها در نظر گرفته‌اند.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین کمیته تجهیر کتابخانه‌ها را نیز برعهده دارد و در فازهای بعدی کتاب‌های لازم را تامین می‌کند.

همچنین کتاب‌های مناسب برای سفرهای کوتاه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس تهیه و همچنین در صورت لزوم نگارش آن به نویسندگان استان سفارش داده می‌شود.

بر اساس حمایت احمد فرقانی رئیس کتابخانه مشارکتی مکتب جعفری و عضو مجمع خیرین کتابخانه ساز فارس، فاز دوم طرح "مطالعه در سفر" در آینده‌ای نزدیک در خط ۱۰ اتوبوسرانی شیراز یعنی حدفاصل میدان الله تا میدان ولی عصر اجرا می‌شود.

نظر شما