شناسهٔ خبر: 40441 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در هرمزگان: دعواهای مذهبی جهان اسلام ریشه یابی شود

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه علمای اهل سنت از مخلصان اهل بیت(ع) و روحانیان شیعه از دوستداران صحابه پیامبراعظم(ص) هستند، گفت: دعواهای مذهبی جهان اسلام باید ریشه یابی شود تا به بیهوده بودن بسیاری از اختلاف ها پی برد.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛آیت الله غلامعلی نعیم آبادی روز سه شنبه در همایش ائمه جمعه، جماعات و مدیران اداره های شهرستان قشم، افزود: سرنخ بسیاری از این نزاع ها در دستان استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد و پی بردن به ریشه آنها می تواند به تقویت روحیه اتحاد و همدلی در امت اسلامی کمک کند.
وی با بیان اینکه وهابیت با تمام توان تلاش می کند که منکر ارادت علمای اهل سنت به اهل بیت(ع) شود، افزود: این در حالی است که بزرگان این مذهب از مخلصان اهل بیت(ع) هستند و کتاب های ارزشمندی توسط این قشر در خصوص اهل بیت(ع) نوشته شده است و عده ای نیز به دلیل این حمایت ها جان خود را از دست داده اند.
آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه دامن زدن به این تفکر که اهل سنت به اهل بیت(ع) ارادت ندارند، نتیجه تبلیغ های مسموم دشمنان است، گفت: این موارد از دروغ های بزرگ تاریخ است و در طول تاریخ همانگونه که شیعیان به اصحاب پیامبر اعظم(ص) ارادت داشتند، اهل سنت نیز جزو مخلصان اهل بیت(ع) بودند.
وی تاکید کرد: شیعیان و سنی ها باید آگاه باشند که از صدها سال قبل تلاش شده که این دو مذهب با یکدیگر متحد نباشند و در این زمینه اقدام های گسترده ای حتی در زمینه جعل تاریخ صورت گرفته است.
وی ادامه داد: باید برای روشن شدن وقایع، تاریخ را در یک جریان قوی انتقادی بررسی کرد و آنگاه است که بسیاری از حقایق روشن می شود و بسیاری از بخش های ساختگی تاریخ، پاک می شود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: در جهانی که ابزارهای متعددی برای کشف دروغ در دسترس بشر است، نباید بر اساس دروغ های تاریخی به اختلاف های مذهبی جهان اسلام دامن زد.
آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: در این میان عده ای تلاش دارند با استناد به برخی احادیث دروغ، میان مذاهب اسلامی جنگ به پا کنند و باید در این زمینه همه مسلمانان آگاه و هوشیار باشند.
وی با بیان اینکه وجود اختلاف نظرها در میان مذاهب اسلامی به معنای دشمنی بین مذاهب نیست، تاکید کرد: امت اسلام یکی است و نباید شاهد دعواهای مذهبی در جهان اسلام باشیم.
آیت الله نعیم آبادی افزود: دعواهای میان مذهب ها را می توان نزاع «لا مذهب» نامید، چرا که هیچ یک از مذاهب به دنبال ایجاد تفرقه و نزاع در میان امت واحد اسلامی نبوده و نیست.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: در این عرصه حساس، خواص جامعه باید به سلاح علم و دانش مجهز شوند تا بتوانند با هر عقیده و اندیشه ای بر اساس مولفه های خاص خودش برخورد کرده و پاسخگوی شبهه ها باشند.
امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: به طور قطع در عصر کنونی نمی توان اندیشه را با زور به خورد انسان ها داد و برای گسترش فرهنگ اسلامی باید از برهان ها، دلایل و استدلال های قوی بهره برد.

نظر شما