شناسهٔ خبر: 40443 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر: شبکه اجتماعی دانش آموزی تا پایان سال راه اندازی می شود

معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از راه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزی تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش  فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حمیدرضا کفاش افزود: در این طرح دانش آموزان را با ابعاد مثبت فضای مجازی آشنا و وبلاگ نویسی، ایجاد نشریات الکترونیکی و حضور فعال در فضای مجازی تشویق کنیم.
وی درباره آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص اظهار کرد: مراحل مطالعاتی شبکه اجتماعی دانش آموزان با عنوان «شاد» به پایان رسیده و در مرحله صدور مجوز است.
کفاش افزود: در همین راستا تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک طرح مشترک به امضا رسیده و امید است امسال این شبکه راه اندازی شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره اقدامات آموزش و پرورش در زمینه مبارزه با آسیب های فضای مجازی اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش مقابله و فرار نیست، بلکه حضور و مشارکت فعال در این عرصه است و برای جلوگیری از آسیب ها اولین راهکار آموزش است. 
وی گفت: آموزش لازم به دانش آموزان در سطح کشور، شامل استان، منطقه و مدرسه باید ارایه شود و از طرفی دانش آموزان باید استفاده صحیح از فضای مجازی را بیاموزند و با مخاطرات آن آگاه شوند.
کفاش با بیان اینکه آموزش به خانواده ها نیز حائز اهمیت است، اضافه کرد: آموزش به خانواده دانش آموزان توسط انجمن اولیا و مربیان ساماندهی می شود و در جلسات مختلف تهدیدها و فرصت های فناوری را تشریح می کنند تا والدین بدانند چگونه باید از فرزندشان در مقابل این تهدیدات محافظت کنند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کفاش گفت: بعد دیگر نیز آموزش و آگاه سازی معلمان و مربیان مراکز آموزشی است.

نظر شما