شناسهٔ خبر: 40600 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک فیلم تبتی برنده جایزه فیلم ژاپن

پما تسدین کارگردان تبتی دو جایزه بزرگ جشنواره فیلم توکیو را به خانه برد.

 

جشنواره فیلمکس

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پما تسدین جایزه گرند ژوری و استیودنت ژوری را در این دوره از جوایز توکیو فیلمکس از آن خود کرد.

در این دوره از جوایز فیلمکس ژاپن که دیشب یکشنبه ۸ آذر به پایان رسید، گروه داوری با تمجید از فیلم این کارگردان تبتی آن را دارای محتوایی ساده خواند که در آن داستان فردی که به دنبال هویت گمشده خود است، به زیبایی به زبان سینمایی روایت شده است.

جایزه گرند ژوری به ارزش ۶ هزار دلار به این کارگردان تعلق گرفت.

فیلم «بهیموث» ژائو لیانگ کارگردان چینی که درباره معدنکاران مغولستان بود نیز جایزه ویژه هیات داوران را به ارزش ۲۵۰۰ دلار دریافت کرد.

تقدیر ویژه نیز از «تاریکی در نور روشن» ساخته ویموکتی جایاسوندرا کارگردان سریلانکایی و «احمق، دختر و بی‌شعور» ساخته اوکودا یوسوکی کارگردان ژاپنی به عمل آمد.

پیتر هو-سان شان کارگردان هنگ کنگی نیز برای فیلم «عزیزترین» جایزه مخاطبان را دریافت کرد، در حالی که جایزه استعداد توکیو نیز به لوکک هات مالزیایی برای «عشق به بولومی» تعلق گرفت.

ریاست هیات داوران این دوره از توکیو فیلمکس را لی یانگ-کوان مدیر جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان برعهده داشت و سیلویا چانگ فیلمساز تایوانی، شیوتا آکیهیکو کارگردان ژاپنی، سایتو آتسوکو منتقد ژاپنی و گریگوری گایوس توزیع کننده فرانسوی دیگر اعضای گروه داوری را تشکیل می‌دادند.

توکیو فیلمکس جشنواره سالانه بین‌المللی فیلم ژاپنی است که سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است.

نظر شما