شناسهٔ خبر: 40642 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‌های کوچک طرح و رنگ راهی بازار شد

کتاب‌های «بازیگوشی در طراحی» که به تازگی سه مجلد از آن منتشر شده است، به علاقه‌مندان طراحی کمک می‌کند تا آزادی در طراحی را تجربه کنند.

 

کتاب کوچک

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آیا می‌دانستید خستگی شرکت در جلسه‌های طولانی یا شنیدن گفتگوی تلفنی یک رفه و حضور در کلاس‌های درس فقط با نوعی خط خطی کردن به نام دودلینگ از بین می‌رود!؟

دودلینگ طراحی بازیگوشانه یا خلاقانه‌ای است که بدون نیاز به فکر کردن و به صورت ناخودآگاه ایجاد می‌شود، گاه کل صفحه را پوشش می‌دهد یا آنقدر در یک نقطه متمرکز می‌شود که باعث سوراخ شدن صفحه‌ای کاغذ می‌شود!

نمونه‌های کلیشه‌ای و تکراری اینگونه بازیگوشی‌ها را می‌توان در کنار دفتر و کتاب دانش آموزان و دانشجویان یافت که در طول کلاس یا هنگام انجام تکالیف و تمرین‌ها در رویا بوده‌اند.

طرح‌های بازیگوشانه چون از ضمیر ناخودآگاه طراح خارج می‌شود، در نتیجه بیانگر ویژگی‌های شخصیتی او خواهد بود. لذا با بررسی دقیق این شکل‌های هندسی یا انتزاعی می‌توان به خصوصیات، میزان توانایی‌ها و  استعداد و کشف خلاقیت‌های ذاتی طراح پی برد.

 بر اساس آخرین مطالعات و پژوهش‌های علمی منتشرشده، دودلینگ می‌تواند به تقویت حافظه و به خاطر سپاری مسائل پیرامون طراح از طریق مصرف انرژی برای پردازش و خیالی‌سازی تا ۲۹ درصد بیشتر از دیگران کمک کند.

کتاب‌های «بازیگوشی در طراحی» به علاقه‌مندان طراحی کمک می‌کند تا آزادی در طراحی را تجربه کنند. طراحی بدون نقشه و به صورت بداهه، یکی از راه‌های خلاقیت در کار هنری است.

جلدهای اول، دوم و سوم «کتاب کوچک طرح و رنگ» در کدام در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و هر یک با بهای ۱۱ هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی منتشر و راهی بازار کتاب شده‌اند.

نظر شما