شناسهٔ خبر: 40660 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حسین نوش آبادی: بی اطلاعی مدیر مسئول از مطالب نشریه نافی مسئولیت او نیست

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدیران مسئول رسانه ها در قبال هر تصویر و یا مطلبی که در رسانه آنان منتشر می شود باید پاسخگو باشند، تصریح کرد:بی اطلاعی مدیر مسئول ازمطالب نشریه نافی مسئولیت او نیست.

 به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ حسین نوش آبادی روز شنبه در گفت و گویی  به برخی اشتباهات و چاپ مطالبی دربرخی روزنامه ها و رسانه ها در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: بعضی مطالب چاپی به گونه ای صورت می گیرد که غیر قابل دفاع و جبران آن مشکلی را رفع نمی کند. 
وی افزود: البته از طرف وزارت ارشاد تخلفات رسانه ها پیگیری و از طریق هیات نظارت بر مطبوعات نیز موضوعات بررسی و اقدامات لازم به عمل می آید.
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بعضی مطالب در روزنامه هایی به چاپ می رسد که باعث تعجب ما می شود زیرا این روزنامه ها در حوزه فرهنگی-هنری فعالیت های مثبت و قابل قبولی را ارائه کرده است.

** رسانه ها بهانه دست کسی ندهند
نوش آبادی اظهار داشت: در کل رسانه ها نباید بهانه به دست دیگران بدهند و با یک سهل انگاری که نه به سود خود و نه به نفع مردم است شان و اعتبار خود را زیر سوال ببرند.
سخنگوی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد که همواره به مدیران مسئول اعلام شده وقتی مسئولیتی را می پذیرند در مقابل آن پاسخگو باشند و اجازه ندهند به راحتی مطالبی در روزنامه و یا خبرگزاری و سایت خود منتشر شود که بعدها جبرانش کار سخت و دشواری برای آنها شود.

**مدیران درقبال هر مطلبی پاسخگو باشند
به گفته وی مدیران مسئولی که مسئولیت رسانه خود را بر عهده دارند و در قبال هر تصویر و یا مطلبی که منتشر می کنند باید پاسخگو باشند.
معاون وزیر ارشاد افزود: البته وظیفه نویسنده، دبیر سرویس و خبرنگار و یا هر عضو دیگری از رسانه نیز مهم است اما مسئولیت کار در درجه اول با مدیر مسئول است، آن ها باید رسانه خود را رصد کنند تا اتفاق غیر قابل جبرانی برای رسانه شان نیفتد.
به گفته وی مدیران مسئول یا باید مسئولیت را نپذیرند و یا پذیرفتند باید همواره دقت و نظر بر مطالب و نیروهای خود در چاپ مطالب داشته و مراقبت کنند تا در آینده و بعد از چاپ مطالبی مجبور به عذرخواهی و یا پرداخت هزینه مادی و معنوی نشوند.

**بی اطلاعی مدیر مسئول نافی مسئولیت او نیست
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متاسفانه گاهی مدیر مسئولی وقتی اتفاقی می افتد اعلام می کند که در جریان نبوده لذا از نظر وزارت ارشاد این سلب مسئولیت نمی کند و لذا بی اطلاعی یک مدیر نشریه یا سایت نافی مسئولیت او نخواهد بود.
به گزارش ایرنا طی هفته های گذشته برخی نشریات اقدام به چاپ مطالبی کردند که موجب اعتراض و شکایت مخاطبان شد که به دنبال این مسئله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکرات لازم را به مطبوعات یاد شده داد.

نظر شما