شناسهٔ خبر: 40797 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه‌ عکس «مسیر عشق» به لبنان رسید

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، نمایشگاهی دیگر از سلسله نمایشگاه‌های عکس پیاده‌روی اربعین حسینی را این بار در شهر طیبه لبنان و با عنوان «مسیر عشق» افتتاح کرد.

 

پیاده روی اربعین کربلا

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ مراسم افتتاح یکی دیگر از سلسله نمایشگاه‌های «مسیر عشق» مربوط به تصاویر پیاده‌روی اربعین حسین، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در شهر طیبه لبنان در محل سالن شهدای این شهر برگزار شد.

این مراسم با حضور علی الزین، رییس اتحادیه شهرداری‌های جبل عامل، عباس دیاب، شهردار شهر طیبه، شیخ فوائد حنجول، مسئول جنبش امل در شهر طیبه، محمد کوثرانی، مدیرعامل جمعیت رسلات، غلامحسین حسینی‌درقه، نماینده رایزنی فرهنگی ایران و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی شهر و علاقمندان به هنر عکاسی افتتاح شد.

غلامحسین حسینی درقه، کارشناس فرهنگی کشورمان در لبنان در سخنانی در این مراسم، ضمن قدردانی از حضور پررنگ و قابل توجه مردم شهر طیبه در مراسم افتتاح این نمایشگاه، هدف از برپایی آن را  بسط و گسترش فرهنگ عاشورایی و آشنایی با چگونگی حرکت عاشقان امام حسین (ع) از مسافت‌های بسیار طولانی و اینکه چطور دلباختگان عبدالله الحسین (ع) در طول مسیر از زائران پذیرایی می‌کنند، اعلام و مطالبی در این خصوص برای حاضران در مراسم بیان کرد.

وی با اشاره به حضور لبنانی‌ها در مراسم و راهپیمایی باشکوه عاشقان حسینی در روز اربعین گفت: شما در این تصاویر، صحنه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که پیر، جوان و خردسال، برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

سخنران بعدی این مراسم محمد کوثرانی، مدیرعامل جمعیت رسلات بود که ضمن معرفی این جمعیت و بیان نقش آن در برگزاری سلسله نمایشگاه‌های مختلف با کمک و همکاری شهرداری‌ها، از رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری این نمایشگاه قدردانی کرد.

در پایان نیز عباس دیاب، شهردار شهر طیبه، یاد و خاطره سفیر سابق ایران در لبنان، مرحوم غضنفر رکن‌آبادی، شهید حسام خوشنوس و شهید مصطفی چمران را گرامی داشت و با قرائت فاتحه‌ای بر روح بلند آن عزیزان، بازدید از نمایشگاه را آغاز کرد.

بنا بر اعلام این خبر، این نمایشگاه حدود ۸۰ عکس از مراسم راهپیمایی عاشقان حسین (ع) در زیارت اربعین و برخی آثار فرهنگی و دینی را دربرمی‌گیرد.

عکس‌های به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه، از آثار کمال‌الدین شاهرخ، عکاس آیینی مشهور کشورمان و برخی دانشجویان عضو مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان هستند.

سلسله نمایشگاه‌های «مسیر عشق» حدود یک ماه است که در شهرهای مختلف لبنان از جمله بیروت، خیام، عیترون، نبطیه، میس، الجبل و طیبه، برگزار شده است.

نظر شما