شناسهٔ خبر: 40877 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختلاف بر سر شیوه پذیرش دکتری/۲ ماده به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:با وجود تصویب کلیات طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در مجلس، موضوع شیوه پذیرش دکتری جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت.

 

ابراهیم خدایی

 

 

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛دکتر ابراهیم خدایی در گفتگویی افزود: ماده ۲ ترکیب شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی است که این موضوع به کمیسیون جهت بررسی بیشتر و تعیین ترکیب شورا بازگشت. 

وی افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها برای پذیرش از مقطع دیپلم به آموزش عالی است و برای تحصیلات تکمیلی باید ترکیب دیگری داشته باشد که این موضوع برای بررسی به کمیسیون بازگشت.

وی یادآور شد: همچنین ماده ۵ درباره درصد مصاحبه و آزمون کتبی در شیوه پذیرش دکتری مورد اختلاف است که طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مجلس برای دوره های آموزش و پژوهش ۵۰ . ۵۰ درنظر گرفته شده است و برای دوره های پژوهش محور نیز سهم ۷۰ درصدی بری مصاحبه و مدارک علمی که این موضوع به تصویب نرسید تا بررسی بیشتری شود.

خدایی یادآور شد: مواد یک، سه، چهار و شش به تصویب رسیده و ماده دو و پنج به کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی بازگشت.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی یکشنبه ۲۲ آذرماه در جریان بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ماده ۴ این طرح را با ۱۱۶ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

نظر شما