شناسهٔ خبر: 40988 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بررسی آیین‌نامه نحوه فعالیت‌های موسیقایی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با اشاره به آیین نامه موسیقی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: این آیین نامه همچنان در کارگروه فرهنگی تربیتی که برای این منظور تشکیل شده،در حال بررسی است و احتمالا تا چند هفته آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ دکتر سید ضیاء هاشمی در گفت و گوییگفت: آیین نحوه فعالیت‌های موسیقی در دانشگاه‌ها تدوین و یک بار به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها ارائه شد. در این جلسه اعضای شورا ارزیابی خود را انجام داده و آیین نامه مجددا به کارگروه کارگروه فرهنگی تربیتی ارجاع شد تا مجددا مورد بررسی قرار گرفته و ویرایش و اصلاحات لازم انجام شود و طی هفته‌های آتی مجددا در شورای اسلامی شدن مطرح و سرانجام ابلاغ می‌شود.

وی درمورد کارگروه فرهنگی تربیتی توضیح داد:این کارگروه با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مشارکت وزارت علوم و وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های زیربط به مدت حدود هفت ماه است که تشکیل می شود و موضوع متمرکز این کارگروه طی یک ماه اخیر در حوزه موسیقی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه آیین نامه مذکور روان، ساده و قابل اجرا است اظهار کرد: مبنای این آیین نامه فتواهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و قوانین موجود است و نگاهی که در این آیین نامه وجود دارد مبنی بر این است که حوزه اصلی فعالیت‌های دانشگاهی باید علمی، فرهنگی و فکری باشد و برنامه‌های موسیقایی گرچه در جایگاه خود یک هنر ارزشمند هستند، اما نباید در فضای دانشگاه تداخلی با برنامه‌های دیگر ایجاد کنند یا اولویت‌های اصلی دانشگاه را تحت الشعاع قرار دهد. البته این موضوعات کلیات این آیین نامه بوده و جزئیات آن پس از ابلاغ مشخص می‌شود.

نظر شما